SJL POLROČNÁ PÍSOMNÁ PRÁCA pre 9. ročník s odpoveďami, bodovaním a stupnicou hodnotenia

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Polročná písomná práca zo SJL pre 9. roč. - 1.-2. str. pre žiaka, 3.- 5.str. odpovede s bodovaním, stupnica. 17 úloh z jazyka, slohu (učebnica Krajčovičová) a literatúry.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Iveta Kováčová | (08.01.2011 20:27 - neprečítaný)

Zaujala ma stupnica hodnotenia. Prerátala som si ju podľa bodov na stupnicu v našej škole, zistila som, že sme prísnejší v hodnotení. Tiež som si všimla, že dávate aj 0,5 boda. Ja to už dávno nerobím. Buď žiak vie a dostane bod, alebo nevie presne, nedostane bod.

* Reagovať | Mária Korčáková | (08.01.2011 20:41 - neprečítaný)

Už pár rokov sa držíme tej istej stupnice - dohodlo sa tak na predmetovej komisii. Do 90%-1,do 75%-2,do 50%-3, do 35%-4, od 35-5. Inšpekcia nám toto hodnotenie "odobrila". Kedysi sme aj my mali prísnejšie hodnotenie,mne osobne viac vyhovovalo. Kde nebola v písomnej práci odpoveď náročná a v rámci jednej úlohy bolo potrebné toho riešiť viac, tak som nechcela dávať celý bod. Zo 17 úloh je len v 5 prípadoch bodovanie á 0,5b. S tým bodovaním nemusí nikto súhlasiť, ale možno to niekto použije. Dané je to tu za tým účelom.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (08.01.2011 20:28 - neprečítaný)

Je to pekne prepracované. Len kto to bude opravovať?

* Reagovať | Mária Korčáková | (08.01.2011 20:43 - neprečítaný)

Vyzerá to už tak, že ostane tá oprava len na našich pleciach.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (08.01.2011 20:49 - neprečítaný)

Tiež máme dohodnutú stupnicu - 1 - 94%, 2- 80%, 3-60 %, 4 -40%. Mali sme okrem jednotky trošku prísnejšie, teraz dlhodobo máme túto. Myslím si, že treba zachovať istú náročnosť. Písomky sa už snažím pripravovať tak, aby som si uľahčila opravu - myslím časovo. Boli časy dlhých opráv.

* Reagovať | Mária Korčáková | (08.01.2011 21:01 - neprečítaný)

Ja sa tiež pamätám časy, keď od 50% bola nedostatočná. Takto boli bodované aj testy na prijímacích pohovoroch. Myslím, že vtedy mali žiaci aj väčšiu motiváciu, viac sa učili pred pohovormi, dnes pre nich Monitor 9 nie je až takou výzvou. Samozrejme, že sa to nedá generalizovať. Píšem o skúsenostiach z nášho regiónu. Tie opravy sú fakt náročné a hlavne sa s nimi treba ponáhľať.

* Reagovať | Eva Sobotová | (09.01.2011 12:25 - neprečítaný)

Ja som prvostupniarka, no mám dcéru deviatačku. Mne sa zdá niekedy až nenormálne, aby sme za jednu chybu v diktáte dávali 2. Veď v stresovej situácii (a tou sú aj diktáty, testy, písomky) ľahko spravíme jednu chybičku aj my. My máme stupnicu na testy a písomky podobnú ako vy, p. Korčáková. Neviem si ale predstaviť,, že za 50% by sme dávali nedostatočné. Podľa mňa by to bolo viac demotivujúce aklo motivujúce. Tiež je to len môj osobný názor a nemusíte s ním súhlasiť.

* Reagovať | Mária Korčáková | (09.01.2011 13:36 - neprečítaný)

Vďaka za názor. Súhlasím, že to bývalé hodnotenie, keď pod 50% už boli výsledky neuspokojivé, bolo poriadne prísne. Pozerala som vďaka internetu aj rôznu stupnicu hodnotenia diktátov na iných školách. Sú tam síce nepatrné rozdiely, ale nie sme v rámci Slovenska jednotní. My sa na našej škole držíme tejto stupnice: 0 - 1ch = 1, 2 - 3ch = 2, 4 - 6ch = 3, 7 - 9 = 4, 10 a viac chýb = 5. Snažíme sa pri kontrolných diktátoch dodržiavať aj predpísaný počet slov pre daný ročník. Práve vyberám pre deviatakov vhodný kontrolný diktát so zameraním na číslovky. Vhodný, t. j. primeraný, taký, aby ich nepoložil na lopatky.

* Reagovať | Helena Martínková | (15.01.2013 20:56 - neprečítaný)

Pani Evka, za jednu chybu dať dvojku je hlúposť, nebuďme zase veľmi akurátni...stačí sa pozrieť v médiách na chyby v titulkoch a tých to neštve a nemajú tam také platy ako my.....z ťažkého slovenského pravopisu si ťažkú hlavu robíme len my- slovenčinárky, a pritom odvádzame na školách najhoršiu robotu!!! Takže, všetkým kolegynkám želám pracujte len do výšky svojho platu.

* Reagovať | Mária Korčáková | (09.01.2011 13:20 - neprečítaný)

Ďakujem za takéto hodnotenie.

* Reagovať | Mária Korčáková | (09.01.2011 20:37 - neprečítaný)

?! Viete, aký názor vyjadruje smajlík s okuliarmi ? Ja neviem. :-(( Preto neviem, ako mám zareagovať.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (10.01.2011 19:39 - neprečítaný)

Vrátim sa k hodnoteniu diktátov. Tiež hodnotíme ako na Vašej škole p.Korčáková. Jednu chybu urobíme, je za to jednotka. P. Sobotová, kontrolný diktát sa píše po precvičení konktrétneho učiva, je zameraný na dané javy. Ja viem stres... ten je okolo nás aj v bežnom živote. Videli ste na televíznej obrazovke chyby,alebo bežne na ulici,v médiách.... Niekedy stačí jedna chyba a okolie Vás posúdi.....

* Reagovať | Mária Korčáková | (10.01.2011 21:24 - neprečítaný)

Ďakujem za reakciu, p. Kováčová. Je to presne tak, ako píšete... Bolo by to na dlhšiu debatu, ale nechcem to na tomto mieste rozvádzať.

* Reagovať | Eva Sobotová | (10.01.2011 21:10 - neprečítaný)

Veruže sa stretávame aj s chybami v médiách. Minule som si prečítala v jednom nemenovanom týždenníku, že väzeň sa píše vezeň. Mňa trápi aj to, že niektorí učíme deti, že slovesná prípona -li, sa stále vyslovuje mäkko a neter na západnom Slovensku pani učiteľka opravuje, že hovorí príliš mäkko. Mám ju podľa toho súdiť, že je zlá učiteľka? Podľa mňa, by sa všetko malo ujednotiť a pridržiavať sa toho.

* Reagovať | Mária Korčáková | (10.01.2011 23:16 - neprečítaný)

Možno v budúcnosti očakávať nejaké zmeny v našom jazyku, veď je to prirodzené, lebo je živý a vyvíja sa, ale myslím si, že isté javy sa už meniť nebudú, lebo majú svoje opodstatnenie.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (11.01.2011 13:44 - neprečítaný)

VŠ som končila v r. 1986 - dávno. A už vtedy nám hovorili, že sa odstáni písanie i - y. A nič sa neudialo, a podľa mňa sa ani neudeje. Je na nás, učiteľoch, ako budeme podávať informácie o jazyku do praxe.

* Reagovať | Eva Sobotová | (11.01.2011 15:03 - neprečítaný)

Ja som končila v 1990 a tiež sa ma prof. Jacko spýtal, aký mám názor na písanie y - i, na vybrané slová ... No čo už taký študentík môže pri štátnici povedať? Myslím si, že pre nás by to bolo už asi ťažké. No dnešné deti by to s radosťou privítali. Súhlasím s Vami, p. Kováčová, že je to na nás. Prajem veľa zdaru pri našej práci.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (11.01.2011 18:24 - neprečítaný)

Pani Sobotová, prof. Jacko bol môj študijný vedúci. Som rada, že ste ho spomenuli. Asi sme chodili na spoločnú fakultu - Pdf Prešov. Tiež prajem všetko dobré.

* Reagovať | Eva Sobotová | (11.01.2011 23:17 - neprečítaný)

Áno, chodili. To už bolo dávno, však?

* Reagovať | Mária Korčáková | (12.01.2011 01:00 - neprečítaný)

Pozdravujem rodáčky z východu ! Aj na takéto náhodné "stretnutia" je VK dobrá ...je to milé.

* Reagovať | Eva Sobotová | (12.01.2011 19:05 - neprečítaný)

Myslela som si, či nieste od St. Ľubovne alebo manžel,lebo tam sa také priezvisko vyskytuje.

* Reagovať | Mária Korčáková | (12.01.2011 19:16 - neprečítaný)

... pochádzam zo Spiša, dedinky medzi Sl. rajom a V. Tatrami..., otec už bývalého pochádzal zo Záhoria, tam je tých priezvisk tiež pomerne veľa.... Študovala som v Trnave a na západe aj "zakotvila".

* Reagovať | Eva Sobotová | (12.01.2011 20:45 - neprečítaný)

Spiš a Šariš sú susedia - ako jedna rodina. Nech sa Vám darí.

* Reagovať | Mária Korčáková | (12.01.2011 20:59 - neprečítaný)

Ďakujem pekne, aj Vám všetko dobré ! Vždy sa rada vraciam do rodného kraja.

* Reagovať | Mária Korčáková | (15.01.2011 16:39 - neprečítaný)

Ďakujem ! Pred chvíľou som dokončila opravu písomných prác dvoch tried. Výsledky mi potvrdili, že pís. práca bola primeraná.

* Reagovať | Anna Kormaníková | (15.01.2011 18:43 - neprečítaný)

´Dakujem,je to výborné

* Reagovať | Mária Korčáková | (15.01.2011 20:09 - neprečítaný)

Aj ja ďakujem za takéto hodnotenie !

* Reagovať | Alena Reichlová | (16.01.2011 14:55 - neprečítaný)

Veľmi vám ďakujem. Výborne zostavené, neuveriteľne mi to pomôže.

* Reagovať | Mária Korčáková | (16.01.2011 20:25 - neprečítaný)

Teším sa, že Vám to pomôže.

* Reagovať | Martina Labdíková | (16.01.2011 20:56 - neprečítaný)

Aj mne sa páči táto previerka a typ, hoci je to náročné na opravovanie. Čo sa týka hodnotenia, zisťujem, že u nás sme "mäkkí" - odsúhlasené máme 4 do 26%. A niekedy som fakt rada, že niektorí aspoň toľko bodov "naškriabu"...

* Reagovať | Mária Korčáková | (17.01.2011 07:13 - neprečítaný)

Ďakujem ! Tí žiaci sú veľmi rôzni, písomky robíme ale pre všetkých, tak tiež sa snažím urobiť písomku takú, aby to aj tí najslabší zvládli. Napr. aj tá tabuľka z literatúry - stačí im premýšľať a hravo doplnia liter. formu a liter. druh, pretože v každom stĺpci je aspoň jeden údaj doplnený.

* Reagovať | Eva Hainová | (19.01.2011 19:21 - neprečítaný)

Majka, požičala som si, vyskúšala s deviatakmi a som "dobrá", hovorím však o priemere mojej triedy. Robím možné-nemožné, priemer aj na KOMPARE, aj v ostatných písomných prácach je stále okolo 60%.
Srdečne Ťa pozdravujem a ďakujem za poskytnutú prácu.

* Reagovať | Mária Korčáková | (19.01.2011 21:24 - neprečítaný)

Evka, pozdravujem a teším sa, že Ťa tu vidím. Ja mám teraz dve a dosť rozdielne deviatky. Nekonali sa žiadne prekvapenia. Známky mali skoro na 100% také, aké budú mať v polroku.Ešte som javovú analýzu nerobila, ale v tej triede šikovnejších to bude asi lepšie ako na 60%, ale najlepšia písomka bola len na 89%, priemer 2,84. Deti majú poriadne rezervy, len sa im nechce, no česť výnimkám. S tými výsledkami my veľa nenarobíme, keď oni nechcú. Ešte nás to bude stáť dosť úsilia, aby sme ich udržiavali v akej-takej "kondičke" aspoň do monitoru. Želám Ti veľa síl a trpezlivosti !

* Reagovať | Janette Bečárová | (23.01.2011 13:54 - neprečítaný)

vynikajúce, ďakujem

* Reagovať | Mária Korčáková | (14.01.2012 11:15 - neprečítaný)

Krátka poznámka k hodnoteniu: od tohto školského roka sme sa na predmetovej komisii dohodli na prísnejšom hodnotení. Zmena nastala len v posune percent v jednom prípade - dostatočná je až po 30%, teda nedostatočná od 29%. Iné zostalo u nás po starom:
1 = 100% -90%
2 = 89% - 75%
3 = 74% - 50%
4 = 49% - 30%
5 = 29% - 0%.
Táto písomná práca bola pridaná v minulom školskom roku, vtedy sme dodržiavali stupnicu, ktorá je tam uvedená. Stupnicu nie je problém si upraviť - každý "po svojom".

* Reagovať | Katarína Mišurová | (17.01.2012 20:53 - neprečítaný)

Ďakujem, perfektný test

* Reagovať | Zita Vámošová | (06.01.2013 21:47 - neprečítaný)

Ďakujem za vynikajúci test.

* Reagovať | Mária Korčáková | (06.01.2013 22:00 - neprečítaný)

Pani Zita, len Vás chcem upozorniť, že ten test bol "šitý" pred dvoma rokmi pre deviatakov reformou "nezasiahnutých". Úohy sa dajú prispôsobiť.

* Reagovať | Helena Martínková | (15.01.2013 20:57 - neprečítaný)

test je výborný, vďaka....

* Reagovať | Mária Korčáková | (15.01.2013 23:00 - neprečítaný)

Ďakujem! Neučím teraz deviatakov, takže ani neviem, či je test použiteľný v celom znení, alebo len jeho časť.


*Pridať komentár

Učiteľ: Mária KorčákováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)

Autor: Mária Korčáková
Typ dokumentu: Písomka, test
Vytvorené dňa: 08.01.2011 18:36
Formát súboru:
Veľkosť: 100 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Veronika Schrammová
Slovenský jazyk a literatúra 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Alena Reichlová
Slovenský jazyk a literatúra 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Marian Lacko
Slovenský jazyk a literatúra 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Janka Bellová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ Michaela Lachová
Matematika 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ Michaela Lachová
Matematika 3. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Matematika 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Marcela Labudíková
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Helena Soviusová
Matematika 4. ročník ZŠ Jaroslava Ďuricová
Geografia 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Anna Dzurová
Slovenský jazyk a literatúra 4. ročník ZŠ Stanislava Šušelová