Daltonské menovky, hodnotenie a pravidlá

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Pre tých, ktorých zaujíma daltonské vyučovanie na druhom stupni : zaviedla som si daltonskú nástenku, na ktorej boli pravidlá, princípy, zloženie daltonských skupín a žiaci s hodnotením. Každý žiak si vybral svoj symbol, smajlíky sú za prvý polrok, potom sme dokresľovali. V tejto triede som mala len 16 detí, tretina je dobre hodnotená. Tí s malým počtom smejkov majú vývinové poruchy učenia, prvé tri mená sú rómske deti. Smejkov dostávali za mimoriadny výkon. Potom som hodnotila tiež A, B, C, D a za takmer dokonale vypracované listy mohli tiež získať pochvalu do ŽK a jednotku.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Danica Slašťanová | (19.07.2009 14:31 - neprečítaný)

Páči sa mi to hodnotenie

* Reagovať | Alena Michalcová | (19.07.2009 16:51 - neprečítaný)

Zaujalo ma takéto hodnotenie, prispieva k rozvoju osobnosti dieťaťa

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (20.07.2009 10:22 - neprečítaný)

Paci sa mi to cele
Prosim Vas, v akych casovych intervaloch pribudaju smajlikovia na nastenku? Skupiny ziakov su stabilne, alebo ich menite podla temy, vykonu a pod? vdaka

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (20.07.2009 14:02 - neprečítaný)

Daltonský blok sme mali každý nepárny týždeň celý deň. Smajlíci v tomto dokumente sú za prvý polrok. Deti ich získavali za mimoriadny výkon. Žiaci pracovali sami/ v skupinách po troch, ja som mala pri sebe jedného / dvoch najslabších podľa potreby. Skupiny som menila, lebo som hľadala optimálne zloženie, vždy som určila vedúceho, ktorý na skupinu dohliadal. Potom si sami dokázali vybrať pre nich najlepšiu pracovnú skupinu. Často som ich len pozorovala, na základe toho som priradila smejkov za spoluprácu a aktivitu. Ťažšie bolo získať za tvorivosť a žltého za mimoriadne vypracované úlohy. V Senici a v Brne som videla, že pracujú v stálej skupine. Daltonská filozofia hovorí, že si majú vybrať partnerov, tempo, predmet i úlohu. To ich motivuje, tiež sľub, že ak rýchlo vypracujú úlohy , môžu sa hrať ( PC, logické hry).

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (20.07.2009 14:21 - neprečítaný)

Velmi pekne dakujem


*Pridať komentár

Učiteľ: Žaneta PikartováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ

Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 19.07.2009 13:07
Formát súboru: doc
Veľkosť: 1279 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Triednictvo, Všeobecné 1. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Eva Gastnerová
Slovenský jazyk a literatúra Nešpecifikovaný Eva Siposová
Triednictvo 1. ročník ZŠ Monika Ághová
Všeobecné 1. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Jozef Kováč
Etická výchova, Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Žaneta Pikartová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Irena Kolčáková
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová