Matematika hrou - číselné rady

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Interaktívne cvičenie na precvičenie logického myslenia.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Mariana Pavelčáková | (05.08.2009 04:47 - neprečítaný)

moja pravidelná ranná rozcvička...tentoraz poriadna

* Reagovať | Štefan Kuchčák | (05.08.2009 06:11 - neprečítaný)

Výborné spracovanie.
Dávam na zváženie: v postupnosti 20, 11, 18, 13, 16, 15 zrejme máme odčítavať zmenšujúce sa nepárne čísla: 9, 7, 5, 3, 1. Ja by som teraz odčítal -1, dostanem 15-(-1)=16 a potom 16-(-3)=19
(:-o)

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (05.08.2009 08:07 - neprečítaný)

mne sa to zdalo celkom ľahké, teda až na postupnosť 11,13,12,14,15,17...- tak tá mi chvíľku dala zabrať- pri tej som sa prebrala..., ďakujem
Štefanovi - postupnosť ktorú spomínate, je zrejme vytvorená iným pravidlom - na 1.,3.,5....mieste postupnosti sú zostupne za sebou idúce párne čísla, na 2.,4.,6. ... mieste postupnosti sú vzostupne za sebou idúce nepárne čísla

* Reagovať | Marta Megyesiová | (05.08.2009 08:38 - neprečítaný)

Zuzana dostáva jednotku

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (05.08.2009 12:28 - neprečítaný)

Aj ja som sa potrápila, trénujem u mňa nepoužívané matematicko-logické, ide mi to pomaly, ale vytešila som sa... Pekné "oriešky".

* Reagovať | Štefan Kuchčák | (05.08.2009 22:19 - neprečítaný)

Zuzane a Marte. Jasné. Som blbec. Je to tak, ako píšete. Ja som sa pomýlil vo výpočte, nemal som tam mať 15-(-1), ale 15+(-1). Moje výpočty by potom boli takéto:
20
20 - 9 = 11
11 + 7 = 18
18 - 5 = 13
13 + 3 = 16
16 - 1 = 15
15 + (-1)=14
14 - (-3) = 17 atď. (striedavo odčítavame a pripočítavame zmenšujúce sa nepárne čísla 9, 7, 5, ...).
Postupnosť je daná rekurentne:
a1 = 20
an+1 = an + (-1)na n . (11 - 2n) v tomto komentári sa mi to nedá napísať matematicky krajšie, snáď si to preložíte.

Píšem to však už len zo zúfalstva, pretože s matematickou hrou pre žiakov to už nemá nič spoločné.
(:-(((


* Reagovať | Zuzana Kijácová | (05.08.2009 23:31 - neprečítaný)

Štefanovi : asi ide len o "pohľad na vec", ja som sa na to nepozerala tak zložito, určite nemáte byť prečo zúfalý

* Reagovať | Marta Megyesiová | (06.08.2009 12:57 - neprečítaný)


to sme my učitelia, aj mne sa to stáva, že robím z niektorých úloh "vedu" a potom sa bijem po hlave

* Reagovať | Erika Tomková | (22.09.2010 23:30 - neprečítaný)

Aj ja rada používam HotPot-ky od Marty... VĎAKAAA


*Pridať komentár

Učiteľ: Marta MegyesiováViac 

Predmet: Matematika
Ročník: 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)

Autor: Marta Megyesiová
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 05.08.2009 00:08
Formát súboru: htm
Veľkosť: 42 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Matematika, Školský klub detí 4. ročník ZŠ Mária Lehoczká
Matematika 1. ročník ZŠ Ružena Kočišová
Matematika 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG) Marta Megyesiová
Matematika 3. ročník ZŠ Dana Jašková
Matematika 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Zuzana Valachová
Matematika 2. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Matematika 2. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Matematika 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ Miriam Bencová
Matematika 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ Miriam Bencová
Slovenský jazyk a literatúra 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Eva Dzurková
Matematika Nešpecifikovaný Mária Mačuhová
Matematika 1. ročník ZŠ Katarína Čížiková
Matematika 1. ročník ZŠ Natália Martišová