/ Edita Pláteníková / Slovenský jazyk a literatúra / 5. ročník ZŠ / opakovanie 5. roč., dva pracovné listy

opakovanie 5. roč., dva pracovné listy

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: V roku 2006 sme na druhom stupni začínali s daltonským vyučovaním, boli sme tri (SJ, M, D), ostatní kolegovia chceli vedieť, o čom to celé je, tak som pripravila otvorenú hodinu výhradne pre kolegov z našej školy ( ostatné dve kolegyne nechceli ísť s kožou na trh). Vyučovanie bolo len dve hodiny jedna gramatika, druhá literatúra. Kolegom sa ukážka páčila, daltonské sa u nás ujalo, možno sa bude ukážka páčiť aj Vám.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Eva Dzurková | (29.11.2009 22:10 - neprečítaný)

Vynikajúce, stále aktuálne hodnotím, páči sa mi to

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (29.11.2009 23:03 - neprečítaný)

A pretože skutoční daltonskí učitelia sú veľmi tvoriví, aktívni, pracovití a profesionálni, mne sa to samozrejme páči tiež.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (29.11.2009 23:11 - neprečítaný)

Je to zaujímavé, deti vtedy hodinu hodnotili, v závere bloku, ako nie veľmi dobrú, kolegov bez zábran označili ako rušivý element, kvôli ktorému som mala na nich menej času ako inokedy. Na tomto postoji sa nezmenilo nič. Už absolvovali so mnou takúto hodinu 3x. Naposledy komentovali správu o otvorenej hodine takto:" Tak keď je to pre tie pani učiteľky také poučné, vydržíme, čo už." Som celkom zvedavá, ako sa to bude na jar páčiť tým Vašim.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (29.11.2009 23:20 - neprečítaný)

Ja plánujem, že sa nebudeme zdržiavať na bloku všetky hodiny - my máme daltonský deň päť hodín, ale urobíme si tvorivú dielňu, kde budem otvorene hovoriť o všetkých skúsenostiach, kladných i záporných, v podstate by návšteva mala vidieť úvod, jednu hodinu a možno záver, lebo ja osobne zdôrazňujem i komunikáciu a motiváciu v úvode bloku a zhrnutie a vyjadrenie sa v závere a už som kolegyne usmernila, aby si deti opravovali podľa kľúča, lebo sa nemôžeme dostať z opravovania.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (29.11.2009 23:28 - neprečítaný)

Úvod a záver - komunikáciu - preferujem aj ja. Spočiatku sa im to nepáčilo, mali problém vyjadriť názor, pocit, zážitok, dojem, ale postupne si zvykli. Teraz nemajú problém podrobiť "kritike" aj seba aj mňa, učím ich ale aj chváliť, chválou totiž naše deti akosi veľmi šetria.

* Reagovať | Danica Slašťanová | (04.12.2009 22:03 - neprečítaný)

Dalton je asi náročný na prípravu, že?...skvelé

* Reagovať | Edita Pláteníková | (05.12.2009 11:17 - neprečítaný)

Náročný je, ale deti vyučovanie milujú a dávajú to najavo. V takom prípade nie je nič náročné, ak sú decká spokojné, to je pre mňa najviac.


*Pridať komentár

Učiteľ: Edita PláteníkováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ

Autor: Edita Pláteníková
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 29.11.2009 21:03
Formát súboru: doc
Veľkosť: 94 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Prvouka, Všeobecné 3. ročník ZŠ Peter Pompa
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Oľga Oslanecová
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Adriána Škrková
Slovenský jazyk a literatúra 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Veronika Dudičová
nešpecifikovaný 5. ročník ZŠ Veronika Dudičová
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Alena Drinková
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Beata Strculová
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Veronika Dudičová