Prieskum o Testovaní 9

Blog  |  Miroslav Sopko  |  Školstvo  |  12.03.2011 07:50

Ako prvý zareagoval generálny riaditeľ UIPŠ R. Baranovič, ktorý potvrdil, že celú diskusiu posúva vedeniu NUCEM-u. Povedal som si, fajn, ale čo keď strčia hlavy do piesku a budú držať "bobríka mlčanlivosti". No v noci mi prišiel takýto mail:

zdravim,


zachytil som pomerne emocianalnu debatu ohladne monitoru. chcel by som si urobit velmi strucny prieskum s cielom poznat nazory ucitelov. viete mi prosim kliknut na https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDVJanEyMDZrVDdaWlU2Q1QyZGlkUEE6MQ a vyjadrit sa? kludne to preposlite aj kolegom.

roman

--
PaedDr. Roman Baranovič
Generálny riaditeľ
Ústav informácií a prognóz školstva
(Institute of Information and Prognosis in Education)
Staré grunty 52
842 44 Bratislava
Tel. +421 (0)2 692 95 111
roman.baranovic@uips.sk | www.uips.sk

Neviem, či to je dobré alebo zlé. Neviem, či to niečo zmení alebo nie. Viem však, že nestačí si len šomrať v kúte nad trpkým údelom, ale treba byť aktívny a dávať svoj názor vždy patrične najavo. Urobte prosím to isté - stačí len kliknúť na modrý odkaz a vyplniť anonymný dotazník. A ešte - poslať to ďalej.




Hodnotenie:    | Zobrazení: 1427


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Jozefína Pástorová | (12.03.2011 08:20 - neprečítaný)

Máte pravdu. Pštrosia politika ešte nikomu nepomohla. Pripájam sa a klikám aj odosielam.

* Reagovať | Ibolya Straussová | (12.03.2011 08:37 - neprečítaný)

už... Vďaka, uľavilo sa mi

* Reagovať | Katarína Martiňáková | (12.03.2011 09:01 - neprečítaný)

Pán Sopko, robíte správnu a potrebnú vec a pán Baranovič je tiež správny človek na správnom mieste, takže sa dokonca nádejám, že to bude mať aj dajaký efekt. Svoj názor som odoslala a pošlem ho aj kolegom.

* Reagovať | Helena Daňková | (12.03.2011 09:59 - neprečítaný)

Svoj názor som napísala, odoslala, ... len som zvedavá, či sa pohnú ľady, či sa prieskum dostane ku kompetentným a či sa nad sebou a svojím konaním zamyslia..... verím, že áno.

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 10:14 - neprečítaný)

dakujem, vyjadrila som sa
ale ja sa pýtam ---
prečo sa pýtajú učiteľov načo je monitor ? )

veď ak to nevedia samy, tak načo potom takéto (finačne nákladné a neobjektívne ) testovanie prebieha ?

to je ako keby sa učiteľov pýtali, "Načo je podľa Vás vysvedčenie?"
pekný deň

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 10:19 - neprečítaný)

..erm keď som videla linkna uipš.sk...

tak som sa len zasmiala, pretože sa zúčastňujem modernizácie vzdelávania na základných školách
a "fungovanie " takéhoto národného projektu je skôr hanbou ako modernizáciou
(spomeniem len jeden argument, že ukončiť štúdium Modernizáciu vzdelávania znamená napísať "písomne" prácu na papieri, je neskutočne smutné...a opäť "sto rokov" za opicami..

* Reagovať | Judita Romanová | (12.03.2011 17:54 - neprečítaný)

Ja sa tej "hanby" zúčastňujem takisto a rok a pol čakám na to, aby som mohla pokračovať od 2. modulu ďalej. Nielen napísať, ale aj treba obhájiť tú prácu pred komisiou a ísť na ústne skúšky a podmienky sú také, akoby sme študovali za bakalárov. S takými náročnými podmienkami ukončenia štúdia nás nikto vopred neoboznámil. O pridelenej "technike" radšej pomlčím...

* Reagovať | Miroslava Kováčová | (12.03.2011 19:28 - neprečítaný)

Nie len že nás o tom nikto vopred neoboznámil, ale pravidlá sa menia počas hry.

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 22:12 - neprečítaný)

dakujem za podporu, som sa bála, že je to len moja skúsenosť

* Reagovať | Saskia Vidová | (16.03.2011 21:20 - neprečítaný)

Ja uz koncim modernizaciu vzdelavania, ale pridavam sa tiez k tomu, ze menia podmienky za pochodu, najprv len praca a obhajoba, potom aj skusky z troch knih a teraz dva dni na zaverecnej obhajobe. Narocnost vysoka a o PC radsej tiez pomlcim. Sablonu na zaverecnu pracu nam menili v priebehu dvoch tyzdnov trikrat a to sa uz mala odovzdavat.
Monitor bol narocny pre ziakov hlavne co sa tyka casu a neboli tam ulohy jednoduchsieho charakteru.

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 10:23 - neprečítaný)

skôr ako sa pýtať učiteľov na zmysel monitoru
by som ako prvé zabezpečila
OBJEKTIVITU výsledkov !!!

to znamená dať si záležať na tom, že ak niektorí učitelia žiakom radili, tak výsledky nie sú platné a daný fakt je opäť len demotivujúci pre žiakov..

* Reagovať | Katarína Martiňáková | (12.03.2011 12:33 - neprečítaný)

Pani Tomkuliaková, tak neviem, naši 3 učitelia sú účastníci národného projektu Modernizácia vzdelávacie procesu na ZŠ, predpokladám, že je to ten istý projekt, robia ho na UPJŠ v Košiciach a výstupy a záverečné práce, ktoré som videla sú veľmi dobré a zhotovené nielen na papieri, ale aj s využitím IKT, spracované na PC, cez testy, úlohy, videá, prezentácie, atď. Možno je to v rôznych mestách rôzne, veď ak dvaja robia to isté, výsledok memusí byť ten istý, tak by som to nezatracovala.

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 12:47 - neprečítaný)

erm ...a ste spokojná aj s počítačmi, ktoré škola dostala ?
vy to máte fajn, pretože Vaši učitelia dochádzajú pár minút do školiaceho strediska v košiciach. Ja bývam v Ružomberku a dochádza sa až do Martina, kde v podstate pán školiteľ miestami sám nevie o čo ide a čo sa deje..konkrétne matematika ešte neprebehla, ale hovorím zo skúseností kolegov a známych..
mala som na mysli formu ! ) načo chodiť niekam, kde aj tak Vám nepovedia nič nové ?
ak išlo o modernizáciu vzdelávania ...nemohlo to byť e-learningov formou ?
a nie tak, že vymeškáte dva krát a nechcú Vám uznať celkovú účasť? ...
toto som mala na mysli konktrétne.

* Reagovať | Renáta Bašistová | (06.04.2011 16:51 - neprečítaný)

Aj ja suhlasim, s p. Martinakovou,
p. Evka nebudte tak negativisticka. Naco ste slio do projektu ak sa vam nepaci.
Mate pomocky? Tak pouzivajte ten potencial co v nich je. Mate takych super ziakov aj ucitelov, ze im nestacia?
Ja si tiez myslim, ze ucast v tomto projekte ma nastartovala pre tvorivu pracu. A kto to co robi, robi len z donutenia, tak nech ide robit nieco ine, co ho bude bavit viac.

* Reagovať | Katarína Martiňáková | (12.03.2011 13:09 - neprečítaný)

Do školy sme dostali 8 PC, zatiaľ sme spokojní, aj keď sme ich už museli párkrát preinštalovať a o ich parametroch by sa samozrejme dalo diskutovať. Ale pre potreby ZŠ postačujú. Ak je to u Vás tak, ako píšete, tak je to smutné. V Košiciach si to naši 3 zúčastnení učitelia pochvaľujú, náročnosť je vysoká. Z Vašich príspevkoch cítiť veľkú skepsu a ja sa Vám nečudujem. Ale troška sme odbočili od témy, ktorou je Testovanie 9. Napíšme svoj názor naň. Želám veľa úspechov. Nedajte alebo lepšie nedajme sa znechutiť.

* Reagovať | Eva Môciková | (12.03.2011 16:32 - neprečítaný)

správny prístup )

* Reagovať | Jozefa Fraňková | (12.03.2011 19:39 - neprečítaný)

Prešli ste od témy, trochu inam,ˇčo tak, zobrať si príklad od doktorov, ktorí sú ochotní ohrozovať život pacientov, aby dosiahli svoje.. BOJKOTUJME na budúci rok monitor, ktorý nie je objektívny, na ktorom zarába EXAM svojimi KOMPARAMI už aj pre 6. a 8. ročník za poplatok. My chráňme zdravie detí, ktoré sa poctivo pripravovali, sedeli nad príkladmi, ktoré sa zháňali z rôznych zdrojov... Nech najskôr NUCEM sa spojí s pedagogmi a vydá zbierky, pre žiakov, v ktorých si deti múžu osvojiť i postup pri čiatateľskej gramotnosti . Veď aj testy do autoškoly sú známe a nájde si ic každý na internete. Stredné školy neberú monitor do úvahy, nie je veľmi objektívny... Stredné školy majú dosť voľna v máji i v júni, keď už je po maturite. Nech si urobia objektívne príjmačky, šité na mieru. Ak by som mohla , na budúci rok by som monitor ODBOJKOTOVALA.

* Reagovať | Iveta Kováčová | (12.03.2011 19:46 - neprečítaný)

Pán Sopko, vďaka Vám. Možno sa ľady pohnú, pan Baranovič je správny človek. Ale nie je jediný.

* Reagovať | Ľuba Kasenčáková | (12.03.2011 20:54 - neprečítaný)

Súhlasím s Vami pani Fraňková, stredné školy nech si vyberú najlepších pre seba. Máte pravdu, neberú ohľad na monitor, ba dokonca niektoré to zdôrazňujú aj vo svojich informačných letákoch. Dúfam, že monitor sa čoskoro ZRUŠÍ!!!

* Reagovať | Eva Vrabcová | (12.03.2011 23:47 - neprečítaný)

Bojkotovať monitor, teda, pardon, "Testovanie 9"? Duchaplná myšlienka! Akurát... zlyháme na tom, že my (skoro) všetci nakoniec sklopíme uši a síce so strašným reptaním a nadávaním, ale predsa urobíme, čo od nás chcú. Ako vždy. Ako všetko. Neviem, v ktorom blogu a čia to bola myšlienka, ale bola veľmi, veľmi trefná- SME MäKKÝŠE.

* Reagovať | Alena Reichlová | (13.03.2011 19:35 - neprečítaný)

Okomentované, odoslané ďalej s vierou, že sa to dostane na správne miesto, kde s tým konečne niečo urobia.

* Reagovať | Iveta Kmetíková | (13.03.2011 20:10 - neprečítaný)

konečne sme sa dostali zo "zborovňového kruhu" aj niekde von...vďaka za link...okomentované, odoslané.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (13.03.2011 20:11 - neprečítaný)

Ďakujem za link, komentár som poslala.

* Reagovať | Magda Kováčiková | (14.03.2011 11:30 - neprečítaný)

Ďakujem za link, svoj názor som vyjadrila a verím, že to k niečomu bude.

* Reagovať | Helena Pilátová | (14.03.2011 14:38 - neprečítaný)

Tiež ďakujem za realizáciu vášho nápadu, pan Sopko. Takisto som cez víkend rozmýšľala, akou formou môžme dať kompetentným najavo svoju nespokojnosť. Budem sledovať, či sa budú veci hýbať. Akurát tie dve otázky v dotazníku sa mi nezdali veľmi výstižné...veď momentálne nám ide o konkrétne Testovanie 9 z matematiky /2011/, voči ktorému máme výhrady. Ale uvidíme, hlavne že ste pohli ľady.

* Reagovať | Eva Dendysová | (14.03.2011 16:52 - neprečítaný)

Ja si tiež neviem predstaviť,ako budú písať Monitor tzv. reformované ročníky, keď v niektorých školách učia matematiku len povinných 3,5-4 hod.týždenne a inde majú celých 5 hod.Len potom budú extrémy, ktoré snáď dovedú kompetentných k tomu,že matematika nie je o krížikovaní, ale je to LOGICKÁ CESTA od začiatku ku vyriešeniu úlohy.

* Reagovať | Pavol Demko | (14.03.2011 17:17 - neprečítaný)

Nie som matikár, ani slovenčinár, ale robím školského koordinátora skoro od začiatku Monitora. Poslal som pár postrehov aj za svoju maličkosť. Oceňujem snahu p. Baranoviča a uvidíme, aký bude výsledok...

* Reagovať | Eva Vrabcová | (14.03.2011 19:46 - neprečítaný)

Vďaka za túto možnosť. Kiežby to skutočne, aspoň RAZ!, prinieslo ovocie.

* Reagovať | Janka Biskupičová | (14.03.2011 20:18 - neprečítaný)

1. na určitý typ testovania je potrebné žiakov pripravovať
2. ja mám z niektorých testových otázok dojem, že chceme žiakovi dokázať čo nevie a nie zistiť čo vie, prípadne to ešte vylepšíme tým, že žiaka popletieme
3. pri testoch postupujeme striktne podľa validity a reliability, komplikujeme to ad absurdum, prepočítavame úspešnosť, percentil a iné charakteristiky a žiaci pre stromy nevidia les alebo netušia, že v lese sú stromy....

* Reagovať | Judita Hodáňová | (15.03.2011 22:31 - neprečítaný)

Celé testovanie je výsmechom pre učiteľov slovenského jazyka a matematiky. Načo sa takéto divadlo robí,keď stredné a učňovské školy už na svojich prezentáciách povedia žiakom, že ich zoberú bez ohľadu na to, ako napíšu monitor.A žiaci preto benevolentne pristupujú k príprave. Mnohí hovoria, že si tipnú.Nech si stredné a učňovské školy otestujú žiakov, ktorých chcú prijať. Mám pocit a súhlasím s predchádzajúcou pani učiteľkou, že skôr sa testami dokazuje, čo žiaci nevedia , nie čo vedia. Snažíme sa so žiakmi dôkladne prejsť učivo, pripraviť ich a zrazu sa objavia nejednoznačné otázky. Nie je to férové ani voči žiakom, ani voči učiteľom.Testy by mali vychádzať z učebnicového učiva.

* Reagovať | Marta Turzová | (21.03.2011 21:21 - neprečítaný)

Neučím ani SJL ani MAT, ale súhlasím s Vaším názorom, že testovanie akoby chcelo dokázať, čo žiaci nevedia. Tiež Vám dávam za pravdu ako výchovná poradkyňa, aby si stredné školy spravili príjímacie skúšky a vyberali si žiakov podľa toho, akú chcú dosiahnuť úroveň vzdelávania. Nehádžme množstvo roboty okolo testovania na učiteľov ZŠ. SŠ vezmú na štúdium každého bez ohľadu na výsledky testovania, lebo tuším ešte nezistili, že žiakov je stále menej a menej a ich požiadavky na množstvo otváraných tried a odborov ustrnulo na predrevolučnej úrovni. Svoj názor som tiež napísala do dotazníka. Uvidím, či nastanú nejaké zmeny k lepšiemu!

* Reagovať | Janka Biskupičová | (16.03.2011 15:58 - neprečítaný)

Myslim, ze je uplne jedno o aky typ testovania ide, tie problemy sa opakuju.
Pokial bude skola dostavat peniaze na ziaka a bojovat o kazdeho ziaka, situacia sa nezlepsi, nie je motivacia. Idealne by bolo, keby ziak vedel, ze na tento typ skoly sa dostane len s urcitym priemerom, bola by to motivacia. Ale kedze sme narod vynaliezavy, zasa by nastali problemy v inej sfere . Reformujeme o dusu, ale v skutocnosti menime iba system byrokracie, jedny vykazy nahradzame inymi, dobre myslienky podlozime kolkovanym papierom, ale kym sa nezmeni princip je to nanic.
Videla som reformu na jednej skole v Holandsku. Z klasickej vyuky presli na system prace s pocitacmi, triedy vytvorili aj na chodbach - vsetko otvorene ako v obrovskych kancelariach a zaviedli system asistenta ucitela / to my robime len pre romske deti / . Nebudem to tu rozpisovat do podrobnosti, lebo mi je jasne, ze u nas by 2 ucitelov na jednu hodinu nikto nezaplatil alebo by sme sa vrhli bez rozmyslu reformovat presne podla nich a zabudli, ze podmienky kazdej krajiny su specificke.
U nas vladne heslo: vsetko rychlo, na nic nie je cas, ale co ma nekonecne irituje, ze vzdy sa najde cas urobit to znova.
A uz dnes je jasne, ze nas skor ci neskor caka reforma reformy upravenej reformy. Urcite ste si vsimli, ze ucitelia nereaguju na prieskumy velmi pozitivne, lebo im je jasne, ze bude nasledovat vela namahy, ktora pojde postupne do stratena. Nereformujme zo dna na den, nelamme ludi, skusme najst objektivne priciny uspechov aj neuspechov, nech nam MS z EU fondov materialne vybavi skoly na rovnakej urovni, nech to zuraduje a my mu dodame materialy, co sme s tym urobili - dokaz Virtualna kniznica. Nech skoly ucia a sprava nech si robi byrokraciu.

* Reagovať | Zlata Marcinová | (16.03.2011 21:06 - neprečítaný)

Zapojila som sa, napísala som svoj názor, ostáva dúfať, že to pomôže....

* Reagovať | Amália Čulenová | (18.03.2011 09:29 - neprečítaný)

Suhlasím a pripájam sa k obom prehodnocovaným vstupom..

* Reagovať | Katarína Krutá | (18.03.2011 19:35 - neprečítaný)

Ďakujem, pán kolega, za realizáciu tajnej túžby každého z nás, pedagógov, hlavne slovenčinárov a matematikárov. Svoj názor som vyjadrila a ostáva len dúfať, že naše výzvy neostanú hodené ako tie hrachy na tej stene...

* Reagovať | Milan Sojka | (19.03.2011 18:03 - neprečítaný)

Tak som im to tam poslal - možno som sa v mnohom opakoval, ale nech vedia, že nás je veľa a že s tým nezmyslom - MONITOROM - nesúhlasíme.

* Reagovať | Soňa Balážova | (24.03.2011 19:25 - neprečítaný)

Dobrý večer! Zdravím ANDREJKOAJA. Vždy, keď vidím Vaše meno, spomeniem si na moje začiatky s počítačom. Aká som bola šťastná, že mám krásne materiály, používam ich dodnes. Nepáčilo sa ani mne zadanie úloh z matematiky, príliš náročné pre slabších žiakov. Majte sa.

* Reagovať | Viera Michlíková | (19.03.2011 22:18 - neprečítaný)

tak, napísala som, čo si o Monitore myslím .....

* Reagovať | Daniela Popluhárová | (20.03.2011 16:08 - neprečítaný)

S radostou som pridala svoj nazor a uz mi len zostava verit, ze si ho precitaju kompetentni ludia. Suhlasim s pani Frankovou, podla mna ide predovsetkym o velky biznis a nie o objektivne testovanie vedosmosti. Ved aka objektivita, ked vsetci pisu to iste bez ohladu na typ skoly, na ktoru sa hlasia. Taktiez snahy niektorych skol a ucitelov pomoct svojim ziakom na objektivnosti nepridavaju. A o forme, ked ziak moze tipovanim krizikovat vysledky, ani nehovorim. Testovanie 2011 - matematika bolo vysmechom prace ucitelov a dehonestovanie osobnosti ziakov - vacsinou narocne ulohy, dlhe a niekedy nejednoznacne zadania, chytaky a nedostatok casu na riesenie uloh.

* Reagovať | Marta Valkovičová | (23.03.2011 20:00 - neprečítaný)

Svoj názor som napísala, odoslala, teraz čakám na reakciu. Dočkáme sa konečne niečoho pozitívneho?!

* Reagovať | Lenka Skokanová | (01.04.2011 18:57 - neprečítaný)

ja mám otázočku. Ako to mám preposlať kolegom? názor som už vyjadrila.

* Reagovať | Miroslav Sopko | (05.04.2011 11:35 - neprečítaný)

Možností je viac: buď link https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDVJanEyMDZrVDdaWlU2Q1QyZGlkUEE6MQ poslať mailom svojim kolegom alebo to môžete urobiť i cez systém súkromných správ tu v zborovni - Komunita -> Súkromné správy -> Nová správa.

* Reagovať | Emília Bendlová | (25.05.2011 19:33 - neprečítaný)

Najväčšia chyba bola, že školy sú financované od počtu žiakov ako to bolo uvedené. Terajšie deti nevedia to čo deti pred desiatimi rokmi. Žiakom znižujeme nároky. Úroveň škôl ide dolu. Školy sa prispôsobujú žiakom, rodičom. Práve to hovoria v televízii. Znižujú sa vedomosti žiakov. Rodičia si robia čo chcu a školy sú bezmocné. Hlavne základná škola je často šikanovaná rodičmi. Integrácia žiakov je často rodičmi zneužívaná. Posudky CPPaP sú často dikutabilné. Rodičom sa nepáči hodnotenie, idú na iné vyšetrenie do druhej poradne. Neviem dokedy to takto pôjde. Učiteľov sa nikto nezastane a nároky sa stupňujú. Dokedy ešte?


*Pridať komentár