Fiasko predvolebných sľubov

Blog  |  Zuzana Hronová  |  Názor  |  16.10.2016 12:14

Niekoľkokrát som si prečítala príspevok pána Draxlera, v ktorom sa vyjadruje k stupňovanému štrajku učiteľov. V prvom rade by som chcela upozorniť na to, že takmer v každom vyjadrení predsedu vlády, pána Kažimíra aj ostatných politikov, ktorí sa vyjadrujú k tejto téme sa poukazuje na množstvo učiteľov, ktorí touto formou požadujú splnenie sľubov politikov. Ak by som mala tú možnosť, rada by som sa opýtala, či by sa chcel pán exminister stretnúť osobne s masou okolo 2000 ľudí, či si vie predstaviť dvetisícčlennú skupinu? A ak by ich pred sebou videl, či by tento svoj príspevok pred nimi  prečítal? Rovnako pán premiér, či pán Kažimír. Je to niečo iné  populisticky niečo tvrdiť do kamier a stáť tvárou v tvár realite.

Pán Draxler aktivity učiteľov prirovnáva úplne nepochopiteľne k nevrlým predavačkám, či napáleným   šoférom autobusu. Byť neúctivý k zákazníkom je prejav únavy a frustrácie, ten druhý prípad je prejavom arogancie. Občianske aktivity nie sú ani arogantné ani hysterické. Využívajú všetky právne možnosti protestov, keď už zlyhali všetky rokovania.

Pán Draxler tvrdí, že požiadavky sú nereálne, no druhým dychom priznáva, že investície do školstva treba. Súčasne priznáva politický rozmer svojej funkcie vetou o tom, že pol miliardy do školstva by predsa rozhorčilo voličov, je teda jasné, že ich školy nedostanú. Školy ich nedostanú, lebo v školách nie sú voliči. V školách sú školáci. Nenechajú sa pred voľbami uplatiť, ako to býva bežné v osadách na východnom Slovensku. Školáci nebudú reagovať na populistické "sociálne" balíčky, preto títo školáci nie sú podstatní. Vyfarbili ste to presne, pán Draxler, nepôjdete predsa proti svojim voličom, radšej sa postavíte proti učiteľom, ktorých ste mali istý čas vo svojej "starostlivosti".   Pekne ste teda zdôraznili svoju vtedajšiu prioritu - voliči.

Vraj aktivity vydráždili pána premiéra a pána Kažimíra k ich vyhláseniam. Pán premiér sa musí takto vyjadrovať, aby sa zabudlo na jeho predvolebnú vetu o tom, že už v roku 2016 je vláda pripravená na 25- percentné zvyšovanie platov. Na pripomienku novinárky, že už je rok 2016, odpovedal, že ešte nie je koniec roka. Už sa blíži koniec roka, namiesto toho, aby nejako vysvetlil svoju vetu, uráža protestujúcich učiteľov. Majstri v populizme sa musia takto "lacno" vyjadrovať, aby nemuseli hľadať riešenia, ktoré si zadefinovali do svojich vlastných predvolebných priorít.  

Verím, že vytrvalosť požiadaviek musí liezť na nervy predstaviteľom moci. S takým niečím sa ešte nestretli, takto vytrvalo vyžadovať splnenie daných sľubov. Slovensko predsa nie je na toto zvyknuté, na sľuby sa hneď zabudlo, zdôvodnilo sa to nejakou objektívnou príčinou a hon na voličov pokračoval. Ale toto vytrvalé opakovanie požiadaviek? Toto teda nie, treba to zničiť  výsmechom, arogantnými vyhláseniami, uštipačnými urážkami. Každý predstaviteľ podľa svojich možností.

Verím, že sa to zmení, preto vytrvalo bojujem ďalej. Ak môj boj bude vyžadovať ďalšie štrajkovanie, budem štrajkovať ďalej. Ja si pred sebou viem predstaviť túto masu protestujúcich, za každým jedným štrajkujúcim učiteľom  sú jeho žiaci, ktorí sa s ním stretávajú, ktorých ovplyvňuje. Viem si predstaviť aj túto masu školákov. A školákom prajem zmeny, prajem im v školách normálne toalety, normálnu rýchlosť internetu, prajem im, aby mali lavice na svoju výšku, aby mali vymaľovanú školu, teplo v miestnostiach a množstvo ďalších drobností, ktoré v školách neraz chýbajú. Prajem rodičom, aby nemuseli doplácať na pomôcky pre svoje deti. 

19.10. je tu opäť možnosť vyjadriť svoj názor, ak to cítite podobne, podporte svojou účasťou stupňovaný štrajk. Nekončíme, pokračujeme ďalej, pokračujeme pre našich školákov.  Pokračujeme slušne, bez platených hovorcov, bez ambície tendenčného masírovania verejnej mienky.

Držme si prsty.


 






Hodnotenie:    | Zobrazení: 1622


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Mária Čechová | (18.10.2016 15:40 - neprečítaný)

Podporila som, ...........veľmi dobrý!


*Pridať komentár