DEJEPISNÁ BUBLINKA

Blog  |  Ľudovít Sebelédi  |  knižnica  |  03.02.2017 05:55

P. minister,

1. Prebehol niekde nejaký pilotný program /zopár škôl/ o korelácii počtu hodín dejepisu s radikalizáciou spoločnosti? Máme vyhodnotené také výsledky? Abo sa to zas šupne na základe dojmov,  plošne a potom budeme kukať, že čo to spravilo?  

2. Existujú kompletne vypracované metodické materiály k tejto problematike, abo sa budú zas tvoriť /učiteľmi/za pochodu, popri vyučovaní, na kolene?

3. Máme dostatok fundovaných učiteľov dejepisu na takúto zmenu, abo očakávame, že školy si akovždy poradia a vykryjú dvojnásobný počet hodín dejepisu z vlastných zásob, z iných aprobácií?

4. Nie je náhodou za radikalizáciou našej spoločnosti niečo iné ako nedostatok dejepisu na základných školách?

5. Nemajú sa za touto dejepisnou  bublinkou skryť iné problémy? Napr. podfinancovanie školstva, minimálna mzda nad urovňou tarifných tabuliek zamestnancov školstva, nedokončená tabuľka tarifných platov zamestnancov školstva v súvislosti s predlžovaním veku... a podobne.....

Odpovede nečakám, ale zamyslenie s porozumením snáď môžem......či?




Hodnotenie:    | Zobrazení: 1224


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Ľuboš Kvašňak | (03.02.2017 06:59 - neprečítaný)

Súhlas
Náš pán "mini-star" "citlivo" reaguje na aktuálne problémy, bohužiaľ (ako už býva zvykom) nekoncepčne... (či antikoncepčne?)

* Reagovať | Viktor Križo | (03.02.2017 11:30 - neprečítaný)

Ľudo, ďakujem, že si to povedal a p. Kvašňák, toto je je antikoncepčná reforma. Naše školstvo je neplodné a my nasadíme antikoncepčné kroky. Pred 2 rokmi to bol boom Technika do škôl, všetko sme prerábali, dielne nemá väčšina škôl. Potom veľká Plavčanreforma prírodných vied - posilnenie prírodovedy - podpora PISA testovania, wau, reforma storočia. A teraz vám garantujem, že tento dejepis s koncentračnými tábormi prinesú ako jarnú nultú reformu storočia.
Prosím Vás, Tajovského Statky zmätky sú šuvix. Páni politici sú príčinou zvyšovania extrémizmu, nefunkčná sociálka, zdevastované školstvo. Príde mi to ako umierajúcemu človeku po ťažkej havárii budete dávať celaskon, aby mal vitamíny...

* Reagovať | Darina Hatiarová | (03.02.2017 14:26 - neprečítaný)

S tým dejepisom je to celé prečudesné... alebo žeby s ohľadom na postup doterajším deformovaných "reforiem" ani nie?
Len malá pragmatická poznámočka k očakávanej "samospasiteľnosti" tohto vyučovacieho predmetu: počet hodín dejepisu v 9.ročníku má zostať nezmenený, ŠVP sa nemá meniť. Koľko hodín a odkiaľ zobrať na spomínané -izmy, ak sa dnes európskemu holokaustu dá venovať max.2 hodiny, slovenskému tiež max. 2 hodiny, SNP 1 hodina...? V čom to bude na budúci rok iné?
Ostatné principiálne otázky položil kolega Sebelédi, plne sa s nimi ako dejepisárka stotožňujem.

* Reagovať | Silvia Foltýnová | (03.02.2017 20:41 - neprečítaný)

Ako dlhoročná učiteľka dejepisu vítam toto navýšenie na 2 hodiny týždenne.Väčšinu žiakov história zaujíma, učí ich premýšľať aj o dobre a zle, mnohé dramatické osudy osobností môžu byť pre nich pozitívnym príkladom, vedie k vytváraniu kritického stanoviska. Jedna hodina týždenne bola fraška.

* Reagovať | Viktor Križo | (03.02.2017 21:32 - neprečítaný)

Toto nie je o tom, kto z nás vyhrá viac hodín. Ja sa za matematiku mile rád vzdám matematiky napr. v prospech etiky alebo občianskej výchovy. Ale naše školstvo je čierna diera. Žiadne odobratie ani posilnenie nie je liek na tento dehonestujúci stav. Aktuálne má dejepis zruba toľko, ako všetky ostatné predmety s výnimkou ANJ, MAT, SJL. Nevidím dôvod niečo posilňovať. Ale možno by stálo za to zrušiť konečne nezmyselnú techniku a nechať fyzike, matematike, biológie tie technické témy. Veľkú krízu na II.stupni má aj hudobná výchova.


*Pridať komentár