Vyberáme si kreditné vzdelávanie, vylepšujeme svoje zručnosti...

Blog  |  Gabriela Šimová  |  Kreditné vzdelávanie, vyberáme si  |  24.10.2011 17:25

 

Ktorý učiteľ by nechcel stále lepšie komunikovať so žiakmi a študentmi tak, aby sa zlepšoval stále ich vzťah a tým aj spolupráca. Aby dobre zvládal stresové situácie a frustrácie, ktoré nám naše povolanie prináša?

Kto by si neželal, aby v učiteľskom kolektíve bol vzájomný rešpek a dôvera? Tiež, aby takto fungovali žiaci navzájom a vzťah medzi učiteľmi a rodičmi tiež. Teraz  je veľa ponúk a veľmi veľa možností vzdelávania pre učiteľov. A učitelia študujú, učia sa všeličo potrebné i menej potrebné, za kredity. Ja sama preferujem tie, čo z nich profitujem sama. A prostredníctvom mňa moja škola. Môj výber je od  Inštitútu psychoterapie a socioterapie, Gercenova 6/A, 851 01 Bratislava. UČITEĽOM je ponúknuté  ako inovačné kontinuálne vzdelávanie v Akadémii  pedagogických zručností a rozvoja osobnostných a interpersonálnych zručností učiteľov. Program je akreditovaný MŠVVŠ a dotovaný 19  kreditmi.

 Patrím k tomu typu učiteľov, že ak sa do niečoho pustím, chcem, aby z toho bol osoh nemalý. Nielen pre seba samu. A hlavne pre seba samu. Chcem sa v práci cítiť dobre, ideálne aj žiakom toto dopriať.

Je to možné. Už dlho chodím na encounterové, teda sebapoznávacie skupiny. A touto formou prebehne aj spomenuté vzdelávanie. Inštitút ho ponúka vo viacerých mestách: Bratislava, Trnava, Nitra, Galanta.

 Encounterová skupina je malá skupina (najčastejšie do 16 členov), ktorá jednotlivcom umožňuje dozvedieť sa viac o sebe a o spôsoboch svojej interakcie a komunikácie s inými ľuďmi. Členovia skupiny nie sú vyzývaní ani „nútení“ rozprávať o svojich osobných a intímnych veciach, témy rozhovorov sú voľné, určujú si ich členovia sami priamo na stretnutí.

Encounterová skupina podporuje osobnostný rast a rozvoj osobnostných kvalít bežných ľudí bez dôrazu na pohlavie, vek, vzdelanie, vierovyznanie, rasu.  Skupina predpokladá pripravenosť na otvorenú a priamu vzájomnú komunikáciu a nedefenzívne správanie.

Cieľom encounterovej skupiny je odkrývanie a hľadanie vlastných bariér v interakcii s inými ľuďmi a podporiť účastníkov, aby žili tak, ako vo svojom najhlbšom vnútri chcú, aby postupne prekonávali svoje obavy, pochybnosti a neistoty a oslobodzovali sa vo svojom každodennom osobnom, partnerskom aj pracovnom živote. Encounterová skupina nie je psychoterapeutická skupina.

Veľa učiteľov teraz študuje v rôznych programoch. V školách to vyzerá tak, že tí, ktorí študujú musia ukončiť vzdelávanie, dovtedy škola nemôže uvoľňovať ďalších záujemcov.

Logické, školy sa pre vzdelávanie učiteľov nemôžu zatvoriť. Prečo o tom píšem? Časový plán v tejto ponuke zaberá viackrát aj vyučovanie. Má  byť ukončené v priebehu jedného roka.

Mne vychádza, že popoludní by mohlo byť všetko. A ešte tu máme veľa dní, keď majú žiaci prázdniny. Tu je tiež priestor. Hlavne v čase kratších prázdnin. Čo si o tom myslíte, kolegovia, prípadní záujemcovia o toto vzdelávanie?  /Som fantasta, optimista alebo realista?/Ak vás seriózne zaujala táto ponuka a ste učiteľ s 1. alebo 2 atestáciou, kliknine na uvedené linky pre kompletnú informáciu.

http://www.socioterapia.sk/Akadenia_pedagogickych_zrucnosti.pdf

http://www.socioterapia.sk/Akademia_pedagogickych_zrucnosti_prihlaska.doc

 

Prajem veľa chuti a elánu v našej neľahkej práci. A možno sa teším na kolegov, s ktorými budeme smerovať na jednej lodi k sebe a k lepším pocitom v našej práci.

 Mgr. Gabriela Šimová ZŠ Dolné Zelenice




Hodnotenie:    | Zobrazení: 5997


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Dagmar Trubačová | (24.10.2011 20:01 - neprečítaný)

Môže to byť veľmi zaujímavé a podnetné vzdelávanie. Škoda,že je organizované len v mestách na "dolniakoch".
Som zo Žiliny,takže...
Ale Vám prajem veľa chuti do práce!

* Reagovať | Gabriela Šimová | (24.10.2011 20:46 - neprečítaný)

Pani Trubačová, ďakujem, že reagujete, a tiež pozitívne. Veľa úspechov. Napriek "dolniakom", možno si všimnú aj "horniaci", že čo by sa zišlo nám v škole.

* Reagovať | Ján Kožuško | (25.10.2011 14:14 - neprečítaný)

Bohužiaľ, ja si takéto vzdelávanie nemôžem dovoliť. 180 eur, + casta, +strava, + ubytovanie....privyrobím si iným spôsobom...

* Reagovať | Gabriela Šimová | (25.10.2011 14:27 - neprečítaný)

Aké smutné. A pre školu a žiakov je to škoda, lebo to učiteľa vyčerpáva, uberá mu síl, energie, nemôže ho posúvať. Ja som aktuálne za oboje, aj vzdelávanie, aj privyrábanie, a to je teda už aj "pecka". Tie vzdelávania vôbec nie sú lacný špás, a to toto ešte nepatrí k tým najnáročnejším... Ak sa pozrieme s výhľadom vpred na to, koniec koncov na konci je finančné prilepšenie, takže by to malo stáť za to. / My ktorí sme robili tie atestácie bez premýšľania, čo za to sme sa dočkali. Po 10 rokoch - u mňa nastal aj postup na plate. / Ak to robím pre seba, tak nerozmýšľam, čo za to. Bez prostriedkov sa nedá... Avšak peniaze nie sú všetko. Ešte sme tu my a naše potreby, spokojnosť z práce, sebarealizácia. Ak sa chcem cítiť v práci dobre, robím pre to stále. Ja si za to stojím. Benefituje škola a žiaci prirodzene tiež. Vďaka za reakciu, pán kolega.

* Reagovať | Eugénia Čellárová | (25.10.2011 19:06 - neprečítaný)

Pohľad možno trošku z iného súdka.
Pri pozeraní filmov -nemnohých, americkej kinematografie - prezentovaných v našich komerčných relevíziách o.i. zahliadla som aj anonymné stretnutia ľudí s problémami agresie, či anonymných alkoholikov. Všetky tie stretnutia sú pod vedením odborníka (psychológa), ktorý je síce súčasťou stretnutí, no osobne sa svojou výpoveďou minimálne angažuje.
Rozumiem pohnútkam učiteľa, ktorý chce skvalitniť svoju prácu a hľadá na hlbine, konfrontuje sa nielen s učivom, kolegami, no hlavne so sebou, svojimi schopnosťami a tiež aj potrebami.
Otázka znie: Je práca učiteľa "závislosťou", ktorá čosi nabúrava alebo tieto stretnutia napomáhajúísť ďalej.
Nakoľko mi je známe štúdium Etickej výchovy predpokladá takéto praktické precvičenie svojho vnútra (osobne odžité).
Ďalšia otázka: Ak je to naozaj v prospech učiteľa a pre jeho dobro, prečo sa táto aktivita neponúka ako benefit pre všetkých učiteľov, ale za poplatok, čo peňaženky z ich nehorázne vysokých platov likvidujúcich slovenskú ekonomiku na úroveň Grécka likvidujú samotného učiteľa a jeho rodinu?
V každom prípade sa teším, že vám tieto aktivity pomáhajú.

* Reagovať | Mária Feješová | (25.10.2011 22:48 - neprečítaný)

plne sa stotožňujem s názorom kol. Čellárovej...

* Reagovať | Gabriela Šimová | (26.10.2011 06:51 - neprečítaný)

V našom zbore tiež jedna kolegynka si myslí rovnako ako vy pani Čelárová a p. Feješová. O, je toho veľa, čo potrebuje učiteľ k svojej neľahkejj práci. V zahraničí sú učitellia bežne trénovaní v asertivite, v komunikácii atď. U nás je to s očakávaniami hlavne od nás... Iste je to aj o prístupe štátu ku vzdelaniu, k budúcnosti. ....

* Reagovať | Dagmar Styrančáková | (27.10.2011 21:02 - neprečítaný)

Suhlasim, ze moze ist o velmi zaujimave vzdelávanie, chcem sa opýtat: na toto vzdelavanie sa mozu nahlasit len ucitelia s 1 alebo 2 atestáciou? Ja zatial nemam , no zaujem by som mala... a ani dialka ( som z vychodu) ma neodrádza a poplatok uz vobec nie, kedže mam prehlad a toto je asi jedno z najlacnejsich.

* Reagovať | Gabriela Šimová | (28.10.2011 09:09 - neprečítaný)

Zistíme. Alebo skúste zavolať telefóny uvedené v prílohe.

* Reagovať | Dagmar Styrančáková | (28.10.2011 16:46 - neprečítaný)

Dakujem , tak teda zistime .

* Reagovať | Gabriela Šimová | (02.11.2011 17:53 - neprečítaný)

Tak sme zistili. Odkaz pre pani Stynčákovú, citujem od organizátora:
Čo sa tyka dotazu pani Dagmar Styrančáková, vzdelavanie je urcene pre všetkých učiteľov od primárneho vzdelávania až po učiteľov stredných škôl. Atestácie nie sú podstatné. Ide prioritne o rozvoj osobnostných a interpersonálnych schopností a učenie prebieha zážitkovou formou, takže predpoklady na jeho úspešné zvládnutie má každý, ak bude chcieť.

Čo sa týka dotazu od pani zo Žiliny, tam maju záujem myslím 4 učitelia, teda ak sa táto pani učiteľka chce prihlásiť, môže tak urobiť, lebo ak bude v Žiline, alebo aj inde minimálne 10 záujemcov, budeme uvažovať, že vycestujeme my za záujemcami, teda, že zmeníme miesto konania vzdelávania. Tie ponuky čo sme posielali sme vyberali najbližšie k nášmu miestu bydliska. Keďže aj my máme ohlasy skôr zo vzdialenejších kútov slovenska, tak sa budeme snažiť prispôsobiť záujemcom.

Takže takto to je aktuálne.

* Reagovať | Dagmar Styrančáková | (02.11.2011 20:18 - neprečítaný)

Dakujem pekne, uz sa budem kontaktovat priamo...

* Reagovať | Gabriela Šimová | (02.11.2011 21:29 - neprečítaný)

Fajn. Nech sa darí.

* Reagovať | Darina Nižnanská | (03.11.2011 09:18 - neprečítaný)

Súhlasím s pani Čellárovou - toto vzdelávanie môže pomôcť odbúrať psychické napätie a frustráciu súvisiacu
s prácou učiteľa.
Myslím si , že má na to by mal mať nárok každý - aj ten čo nezbiera kredity.Takže cez prázdniny a pre každého. Výborný nápad - držím palce!!!

* Reagovať | Darina Nižnanská | (03.11.2011 09:18 - neprečítaný)

Súhlasím s pani Čellárovou - toto vzdelávanie môže pomôcť odbúrať psychické napätie a frustráciu súvisiacu
s prácou učiteľa.
Myslím si , že má na to by mal mať nárok každý - aj ten čo nezbiera kredity.Takže cez prázdniny a pre každého. Výborný nápad - držím palce!!!

* Reagovať | Gabriela Šimová | (03.11.2011 21:02 - neprečítaný)

Nuž, pani Nižnanská, asi taký nárok si musíme utvoriť samotní, každý sa staráme o seba. Už je to raz tak. Aj žiakov pripravujeme pre samostatný život, nikto za nich žiť nebude. Tak je aj na nás či už s kreditmi alebo bez nich, postarať sa o seba. Vďaka za reakciu.


*Pridať komentár