K OSEMROČNÝM GYMNÁZIÁM 2

Blog  |  Ján Papuga  |  Konferencia  |  09.02.2018 22:15

Hm, fascinuje ma kritika za každú cenu. Osemročné gymnáziá. Aby politička povedala, že rodičia na ne dávajú deti preto, že základné školy sú nekvalitné, je totálne mimo, hoci danú političku uznávam. Ponížila tým mnoho základných škôl, ktorých predstaviteľov poznáme aj tu na FB, alebo aj osobne, prípadne z médií. Sú mnohé školy, ktoré ďaleko predbiehajú kvalitu OG a takéto základné školy to schytávajú tak, že si plody ich 5-ročnej práce privlastní osemročné gymnázium. A je jedno, že je nekvalitné a otvára takúto triedu, len aby sa udržalo. Okrem toho je veľmi ľahko byť vysoko kvalitnou školou, keď si gymnáziá z okolia vyberú tých najlepších žiakov, kým základná škola má zo zákona povinnosť vziať každého žiaka, resp. žiaka bez ohľadu na nadanie alebo zaostávanie. Takže poprosím politikov, ktorí sa k tejto téme vyjadrujú, aby k nej pristupovali odborne, objektívne a bez politikárčenia. Vtedy sa im otvorí úplne iný uhol pohľadu. Či bude silnejší ako politika...? Mal by byť. Nech máme akýkoľvek názor na vládu, resp. ministerstvo školstva, v tomto držím ministerke palce, kvóty musia byť. Poviem príhodu z dnešného týždňa. V škole máme putovnú výstavu, ktorú lektorujú po zaškolení naši deviataci. Sú piati. Veľmi šikovné deti. Počas slovenčiny neboli na hodine, keďže lektorovali siedmakov na uvedenej výstave. Vskutku som cítil v triede na hodine dieru. Niežeby som vyvolával iba jednotkárov. Ale chýbal tam ten mocný zdroj, ktorý aktivizoval, ba motivoval aj zvyšnú časť triedy. Tak si len predstavte, keď odíde polovica triedy na OG. (A to by sa malo hovoriť aj o nesystémovom ďalšom odchode žiakov na bilingválne gymnáziá po 8. ročníku). Základná škola môže začať akoby odznova a snažiť sa so zvyšnými deťmi zdvíhať kvalitu ročníka, školy. Či sa to podarí, závisí od školy, od šťastia, od nadšenia učiteľov, od rodičov, od žiakov... Isté však je, že OG je za vodou, keďže si vzalo jednotkárov a pokojne môže žiaka vrátiť na základnú školu, ak skĺzne do horších známok. Keďže je osemročiek veľa, konkurujú si, radšej si udržia aj horších žiakov, aby bol normatív štedrý. Ako potom hovoriť o kvalite/nekvalite v takejto roky neriešenej situácii???



Hodnotenie:    | Zobrazení: 661


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Soňa Štancelová | (12.02.2018 23:35 - neprečítaný)

Ja teda danú političku neuznávam. Inak súhlasím so všetkým, čo píšete.

* Reagovať | Barbora Malíková | (20.03.2018 11:27 - neprečítaný)

Ja danú političku neuznávam a jej vyjadrenie ma úprimne pobavilo. Podľa danej "političky":
1. Základné školy sú nekvalitné.
Riešenie političky: nebudeme sa snažiť zvyšovať ich kvalitu, ale budeme investovať do OG, aby deti - niektoré, mali šancu ujsť z tých nekvalitných ZŠ. Ostatné deti majú skrátka smolu. Mali sa narodiť do lepších rodín...
2. Ak obmedzíme počet OG, prejaví sa pravý charakter rodičov aj riaditeľov OG.
Rozumej: rodičia začnú hľadať zákulisné cestičky a uchyľovať sa k úplatkárstvu, známostiam a rodinkárstvu...
Zároveň riaditelia týchto superkvalitných OG rezignujú na kvalitu a nároky na uchádzačov a budú sa nechávať uplácať a pod...
Vyjadrenie danej političky bola krásna ukážka toho, ako uraziť každého v 1 minúte.



*Pridať komentár