Sme na jednej lodi s lekármi

Blog  |  Ján Macek  |  Bude štrajk?  |  30.11.2011 20:10

Dnes ma jedna kolegyňa pekne vytočila. Hodili sme reč o lekároch a miesto diskusie som počúval rozhorčené otázky - Čo tí lekári chcú? Či im nestačí 300 € navyše?! A pritom len berú úplatky! etc..Moje argumenty o tom, že úplatky rozhodne neberie každý lekár a toto sa má posudzovať fakt individuálne, že na hodinu má lekár menej ako hosteska, že pravdepodobne po roku 2013 budú na Slovensku najnižšie platy lekárov z okolitých krajín a lekár si zaslúži viac ako 5 € na hodinu, nezabrali. Keď som sa jej opýtal či jej nevadí, že napríklad v prešovskej nemocnici išlo každý mesiac hore komínom 400 000 €, tak to jej nevadilo. Ja to nechápem. To sme naozaj tak hlúpy národ, že závidíme jeden druhému plat a pritom nás vôbec nerozčuľuje, že nám zlodeji za chrbtom kradnú naše peniaze?!

Som zvedavý na to, až budú štrajkovať učiteľky a učitelia. Ak náhodu budú, tak sa tiež môžu tešiť na mediálnu manipuláciu, na jedovaté príspevky od anonymov v diskusiách, na skryté vyhrážky a vydieranie politikov či úradníkov. Určite sa dozvieme, že je nás veľa, že za kvalitu našej práce by sme mali dostať na výplatu ešte menej, že sú aj medzi nami takí učitelia, napríklad na VŠ, čo berú úplatky a že deti sú čoraz hlúpejšie. Minister povie, že tak ako rastú učiteľom platy, tak rastú málokomu a že sa nám slušne zvýšili platy. V priblblých diskusných fórach si ďalej prečítame príspevky, že čo tí učitelia vlastne chcú, veď sú o druhej doma...sme obyčajní vydierači...výhrady typu "prečo sme neštrajkovali za Fica?"...čo ešte chceme, veď máme tri mesiace voľna...keď sa nám nepáči máme ísť pracovať inam, nech vyskúšame, čo je to skutočná práca...učitelia nevytvárajú žiadne hodnoty a iné prostoduchosti.

 

Potom, ako je masívne masírovaná verejná mienka proti lekárom, ako čítam v diskusiách primitívne reakcie proti lekárom, tak som veľmi sklamaný a smutný. Kam sme to dospeli! Premiérka Radičová, ktorú som si vážil, bez problému klame priamo na kameru, policajti miesto toho aby naháňali zločincov, tak sa vyhrážajú nekompromisným postojom voči lekárom, diskutéri sa pretekajú v odsudzujúcich príspevkoch. Sme chorá krajina, chorý štát! V televízii  pozeráme na idiotov z farmy, vzrušujeme sa nad nejakými smotánkami (aj tak sa po prekročení hranice z nich stáva Acidko), pobehlicami a populárnymi zlodejmi a popritom sme dospeli ako spoločnosť k tomu, že lekárov a aj učiteľov začínajú niektorí považovať dokonca za  vydieračov, pričom je to práve naopak. Vydiera nás rad radom každá vláda, čo sa tu objavila za minimálne posledných 15 rokov!

Snívam o tom, že by sa učitelia pridali k lekárom a vyhlásili štrajk na ich podporu. Som veľmi smutný, že sa o tom zatiaľ neuvažuje. Mnohým učiteľkám a učiteľom nedochádza, že lekári bojujú aj za nás učiteľov. Dnes sa pošliapavajú základné ľudské práva, z lekárov chcú urobiť otrokov systému, ústava a zákony sa vykladajú ako komu vyhovuje. Lekári a učitelia sú na jednej lodi, ale každý vesluje iným smerom. Možno raz na Slovensku príde chvíľa, že učiteľky a učitelia prídu na to, že kým závidia jeden druhému plat, tak ich za chrbtom bezostyšne využili a okradli.




Hodnotenie:    | Zobrazení: 7249


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Jaroslava Oravcová | (30.11.2011 20:29 - neprečítaný)

alebo skôr presne naopak... je to zaplakanie,

* Reagovať | Viera Pribylová | (30.11.2011 21:24 - neprečítaný)

Milý kolega, ďakujem Vám za príspevok. Je veľmi výstižný. Ak to lekári dotiahnu do konca a uspejú, tak budú prví, ktorí za dvadsať rokov tohto štátu niečo dokázali a otvoria dvere, možno i nám.

* Reagovať | Peter Šándor | (30.11.2011 21:46 - neprečítaný)

Otázka lekárov a zdravotníctva je komplikovanejšia ako v školstve. Rôzna právna subjektivita nemocníc - neziskovky, štatna, akciovky, Vuckove atd., tok peňazí, odmeňovanie, poisťovňa, farmaceuticke firmy....Sú tam rôzne motivácie, záujmy, peniaze...nemyslím si že je to také čierno biele ako prezentuje časť lekárskej obce. Je tam veľa iných problémov okrem platov lekárov. Hlavne efektívnejšie hospodárenie. S tým ale asi len tak ľahko nikto nič neurobí. Ani žiadny minister. Mnohým vyhovuje súčasný stav.

* Reagovať | Gabriela Maruščáková | (30.11.2011 22:03 - neprečítaný)

...uplne s vami suhlasim, krasne a vystizne ste to napisali... snad sa odhodlame aj my, ucitelia k podobnym krokom a nezostaneme otrokmi doby

* Reagovať | Radovan Zajíc | (30.11.2011 22:21 - neprečítaný)

Som osobne hlboko presvedčený, že ak má učiteľ niečo okolo 3,50€ na hodinu, tak si doktor predsa len zaslúži viac. Takže tých 5€ nie je až tak málo.

* Reagovať | Jarmila Černá | (02.12.2011 01:23 - neprečítaný)

Toto nemôžete myslieť vážne.




* Reagovať | Radovan Zajíc | (03.12.2011 21:35 - neprečítaný)

pre porovnanie.... začínajúci učiteľ=544,50€ , začínajúci lekár=623,00€....

učiteľovi patria tieto príplatky: 5% triednictvo, 6 resp. 12% kreditový príplatok, ? osobný príplatok, ? odmena

lekárovi patria tieto príplatky: platová kompenzácia za sťažený výkon práce 20-42%, príplatok za zmennosť 2,1-16,7%, príplatok za prácu v noci 25%, príplatok za prácu v sobotu resp. v nedeľu 30%, príplatok za prácu počas sviatku 100%, príplatok za prácu nadčas 30 resp 60% resp. náhradné voľno, Plat za neaktívnu časť pracovnej pohotovosti na pracovisku - pohotovosť - 50% zo mzdy, resp. 100% počas sviatku, ? osobný príplatok, ? odmena

žiaľ spoločenskú nedocenenosť svojej práce si lekári ventilovali traumatizovaním spoločnosti (za výdatnej spolupráce médií) a ukojili ju až po zvýšení svojich terajších miezd...(nenažratých neukojíte a korupcia v zdravotníctve funguje - osobná skúsenosť)...takže predsa to bolo len o peniazoch!!! Nepopieram niektoré ostatné výhrady, akou určite je porušovanie zákonníka práce, ale to sa dalo určite riešiť aj ináč, ako takýmto cirkusom. V každom prípade u mňa osobne lekári stratili kredit i rešpekt...nie všetci...samozrejme...v mojom meste nepodal žiaden lekár výpoveď....prečo?!?

Ale ak chcú učitelia živiť ideál svojho štrajku po príklade toho lekárskeho, prosím...ja som sa už pod jeden štrajk podpísal...a vedenie odborov sa s mojím podpisom rozhodlo naložiť po svojom....a to tak, že sa štrajk nekonal....a to, že dnes je nové vedenie odborov, ktoré nanovo vyhlásilo štrajkovú pohotovosť ....alebo nejaké ďalšie pseudo odbory....ma teda už vôbec nezaujíma....

Nech žije SLOVENSKÁ KOMORA UČITEĽOV!!!

* Reagovať | Peter Modránszky | (03.12.2011 23:03 - neprečítaný)

Dovolím si kolega upresniť, aj keď moja odpoveď asi mnohých neuspokojí. To že sa štrajk nekonal neznamená, že podpisy vyšli nazmar a štrajkovú pohotovosť nebolo treba nanovo vyhlasovať, ona trvá, nebola zrušená a podpisy pod ňou stále platia. Školy, ktoré štrajk podporili by mali byť označené, že sú v štrajkovej pohotovosti. Táto môže skončiť splnením podmienok (ak bude s kým o nich rokovať) alebo štrajkom.

* Reagovať | Radovan Zajíc | (04.12.2011 00:24 - neprečítaný)

to je všetko pekné...aj my máme podobný nápis na škole..síce nám ľudia doprajú vyššie platy a z času na čas aj uznajú náročnosť našej profesie...no z našej štrajkovej pohotovosti si už robia žarty...

myslím, že mám zmysel pre humor....dokážem zniesť a zasmiať sa aj sám na sebe...no pod niečo som sa podpísal, pod zlepšenie situácie v školstve, navýšenie financovania školstva zo štátneho rozpočtu....

svojím podpisom som vyjadril odhodlanie vstúpiť do štrajku....prísť o plat, možno zamestnanie....ohroziť moju mladú rodinu po ekonomickej stránke....možno sa trocha zadĺžiť....ale podpísal som to, pretože som vnútorne presvedčený, že školstvo už nesmie ďalej živoriť...určite nepatrím medzi ľudí, ktorí sa podpíšu pod hocičo...a preto som nesmierne sklamaný z vývoja následných rozhodnutí vedenia odborového zväzu

* Reagovať | Peter Modránszky | (04.12.2011 01:11 - neprečítaný)

Skús si prečítať toto, kolega Burík to nakopíroval na viac blogov, sem práve nie, trafil kliniec po hlavičke, netreba k tomu komentár. Kolega Burík odpustí, dovolím si citovať :
"Pozorujem tie diskusie už dosť dlho,ale nikde som sa nedočítal, aký bude krok B. Krok A - Budeme štrajkovať. Som samozrejme za, už je 5 minút po dvanástej, ale je to doslova nutnosť. Inú možnosť nevidím. Len ten krok B. Aby sme si rozumeli. Čo budeme robiť potom, ak bude štrajk, ale vláda, ktorá bude pri moci neustúpi. Tak, ako neustúpila súčasná. Je potrebné - nutné povedať aj B. Čiže vedieť dopredu, čo budeme robiť potom, ak to s nimi nepohne. Je potrebný spoločný postup všetkých, ktorým na školstve záleží. Teda jasne pomenovať ďalší spoločný postup. Tí, ktorí nás budú zastupovať na rokovaniach, musia mať v tom jasno. Skusme dávať návrhy na postup po štrajku, ak nám nevyhovejú a nepristupia k našim požiadavkám. Môj názor je, že naša diskusia by sa mala uberať týmto smerom. "

* Reagovať | Dáša Palenčárová | (04.12.2011 20:00 - neprečítaný)

Je to malo! Ide o život!

* Reagovať | Radovan Zajíc | (04.12.2011 21:16 - neprečítaný)

No....skúste mi napísať koľko je dosť. Ak ide o ten život.

mimochodom, žiakom na telesnej výchove ide tiež o život, no majú naši telocvikári nejaký príplatok, hasičom priamo ide o život, podobne i policajtom a ich platy sa nedajú porovnávať s platmi zdravotníkov...

koľko je dosť pre lekára...počul som, že napríklad za operáciu operatérovi 700€ a anesteziológovi 200€....prečo by nemohli vstúpiť do štrajku aj o dva roky, keď sa im znova bude máliť....koľko je dosť?

* Reagovať | Radovan Zajíc | (30.11.2011 22:24 - neprečítaný)

PS: vo Vranove nad Topľou, Medzilaborciach, Michalovciach a Humennom nepodal výpoveď ani jeden lekár....prečo?

* Reagovať | Renáta Titková | (30.11.2011 22:42 - neprečítaný)

Dnes večer som v Slovenskom rozhlase počúvala "Večer na tému Lekári", kde boli zastúpené obe strany lekárov. Tí čo dali výpovede a tí čo nedali. Obe strany sa zhodli, že najdôležitejšie pre existenciu jedinca v spoločnosti je zdravie a vzdelanie. Pokiaľ si spoločnosť a politici nebudú vážiť tieto dve skutočnosti, potiaľ nikdy nebude spoločnosť prosperovať a napredovať.
Pochopila som, že tak ako sa v našom rezorte zle nastavila a spustila reforma, tak nedomysleným odštátnením nemocníc by sa pravdepodobne spustilo niečo nedokonale premyslené, pripravené.

* Reagovať | Miriam Bzdilíková | (30.11.2011 22:46 - neprečítaný)

Mať zdravú rodinu, nemať pred sebou operáciu či pôrod, nešoférovať a nemodliť sa, aby do mňa nikto nenabúral, nemať rakovinu, nebyť odkázaná na lekársku pomoc v nemocnici,.... tlieskam a podporím... možno! Som len učiteľka. Dostanem možno 9, možno 60 eur po Novom roku. Možno nič. Podporila som náš štrajk. Jednodňový, vďaka ktorému neohrozím žiaden ľudský život. Niekto príde o deň dovolenky, niekto o deň výplaty. Nikto o život!!! Je rozdiel ísť v pôrodných bolestiach do miestnej nemocnice na "cisára" a iné cestou do 50km vzdialenej rodiť rizikovo v sanitke. Je rozdiel trpieť ďalších 6 mesiacov na lôžku, alebo vydržať mesiac rekonvalescencie. Je rozdiel cestovať za malým dieťatkom 300 km a 50 km! Sme rukojemníci. Zdraví či chorí. Každého sa to týka. Neučím preto, aby som zarábala tisíce... Jednoducho tú prácu milujem. Podporím ich štrajk. Nie toto!

* Reagovať | Jana Vavreková | (01.12.2011 19:47 - neprečítaný)

Ked bude zmyslat takto vacsina z nas, my ucitelia nikdy nic nedosiahneme, sorry...Podporme lekarov!

* Reagovať | Peter Lengyel | (01.12.2011 07:28 - neprečítaný)

Ja by som aj vedel ako ušetriť. - predajme luxusné ministerské vozidlá (nemyslím reprezentačné, ale tie bežné), kúpme za ne ojazdené DACIE, presťahujme úrady a Ministerstvá viac do stredu a na východ krajiny z nájomne predraženého centra Bratislavy. Veď tu máme toľko prázdnotou hľadiacich budov v Mikuláši, Brezne, Rožňave, Vranove - prinúťme jazdiť denne po rozbitých cestách, v smradľavých vlakoch a možno budú aj úradnícki Bratislavčania vidieť ako sa žije a navyše tým zostane aj na zvýšenie platov.

* Reagovať | Vladimír Burík | (01.12.2011 12:14 - neprečítaný)

V krajine zázrakov, právneho štátu a rozvinutej demokracie, žil raz národ medzi Tatrou a Dunajom. Národ vzdelaný, národ šikovných a najmä múdrych ľudí, ktorí verili 20 rokov svojmu kráľovi a jeho múdrym radcom. 20 rokov im radcovia na čele ...so svojim múdrym a najmä spravodlivým kráľom maľovali farebné motúzy pod nosom o tom, aká je v krajine demokracia, spravodlivosť, ale najmä o tom,ako si celé kráľovstvo váži a odmeňuje svojich poddaných- vzdelaných ľudí. Tí totiž vychovali šikovných murárov, automechanikov, vodičov, informatikov právnkov, lekárov. Naše kráľovstvo sa prudko rozvíjalo najmä vďaka trhovej ekonomike a niekoľkým kráľovským radcom (či poradcom), ktorí viedli krajinu na čelo Europskej kráľovskej únie. Výsledky kráľovstva bol také vynikajúce, doslova brilantné, že mu ich závidela celá kráľovská únia. Výsledky boli vynikajúce preto, lebo kráľ a jeho radcovia (poradcovia) dávali z celého kráľovstva najviac peňazí na vzdelávanie a vedu. Prudko sa rozvíjala vedomostná ekonomika, na čele z mimoriadne úspešným kráľovským radom pre ekonomiku Ivkom Mikimazom.
Po 20 rokoch úspechov si žili obyvatelia kráľovstva naozaj kráľovsky. Jedného dňa sa vybral kráľ na poľovačku so svojimi úspešnými a najmä múdrymi radcami( poradcami). Už- už by boli vystrelili, keby sa zrazu z krovia nevynoril akýsi človek. Bol otrhaný, neupravený, vychudnutý, celý uzimený. "A čo ty tu robiš?", spýtal sa kráľ žobráka. "Žijem. Dokedy? Neviem, podľa toho, ako dlho vydržím o hlade a smäde. Vody i jedla mám čoraz menej", povedal žobrák a stratil sa v kroví. Po príchode do kráľovstva oznámili múdri a spravodliví radcovia (poradcovia) svojmu ešte spravodlivejšiemu kráľovi, že nastal veľký a nečakaný problém. V krajine vymreli všetci žobráci. A čo je ale oveľa horšie, nebolo už ani noých, mladých šikovných murárov, automechanikov, vodičov, informatikov právnkov a lekárov. Nemal zrazu kto stavať vily pre radcov a poradcov,nemal už kto opravovať nové drahé autá, ale najmä začali masovo umierať ľudia- aj tí najbohatší, teda naspravodlivejší. Nemal ich kto totiž liečiť. Vtedy si kráľ spomenul na žobráka z poľovačky, dal si ho zavolať a poprosil ho, či nebude ochotní pomôcť mu tak, že začne znovu učiť. V celom kráľovstve vyhlásil, že hľadá žobrákov, ktorí ešte nestihli umrieť a zázrakom prežili. Každého z nich, ktorý začne učiť, vzdelávať a vychovávať budúcich murárov, automechanikov, vodičov, informatikov, právnkov a lekárov štedro odmení. Žobrák mu na to. Pán kráľ, stačí, ak ma odmenite tak, aby som sa mohol pekne obliecť, poriadne najesť a sem-tam po práci si aj oddýchnuť. Nepotrebujem ani šperky, ani obrovské haciendy, len kľudne, v pokoji si robiť svoju prácu. Tak sa aj stalo. Žobrákom dal kráľ toľko grošov, aby si v pokoji mohli robiť svoju prácu. A znovu bolo dostatok murárov, automechanikov, vodičov, informatikov, právnkov a lekárov. A tak, ako predtým, žili si v pokoji ľudia v krajine zázrakov, právneho štátu a rozvinutej demokracie, žil si národ medzi Tatrou a Dunajom. Národ vzdelaný, národ šikovných a najmä múdrych ľudí...


* Reagovať | Andrea Polhorská | (01.12.2011 12:35 - neprečítaný)

Nie sme na jednej lodi. Kým jedni sa vezú na luxusnom zaoceánskom parníku, my sa plavíme v deravej pramici. Nadradenosť, arogancia lekárov nepozná hraníc

* Reagovať | Alexandra Brnáková | (01.12.2011 15:33 - neprečítaný)

Ďakujem za tento názor! Už som si pripadala ako blázon medzi všetkými okolo mňa, ktorí tvrdia presný opak, na lekárov nadávajú a povrchne odsudzujú situáciu, v ktorej sa čochvíľa ocitneme aj my. Naozaj, veľká vďaka.

* Reagovať | Eva Thiel | (01.12.2011 17:20 - neprečítaný)

Ja sama som sa na chvilu nechala zmanipulovat, ale nastastie som sa spamatala...je strasne, ze nam vymyvaju mozgy takymto sposobom a je smutne, ze si ich vymyvat dame absolutne suhlasim s prispevkom a strajk ucitelov na podporu lekarov, by bola parada... konecne by sme NIECO urobili...

* Reagovať | Katarína Koppálová | (01.12.2011 17:45 - neprečítaný)

Ďakujem, že ste tak výstižne vyjadrili názory tých, ktorí napriek tomu, že nie sú lekári, stoja na ich strane. Prajem pekný večer.

* Reagovať | Martina Muchová | (01.12.2011 18:36 - neprečítaný)

Konečne treba veci dotiahnuť do konca, aby naša vláda zistila, že nie sme takí naivní. Fandím lekárom, hlavne tým, ktorí nepodľahli tlaku zastrašovania. Tu vlastne vôbec nejde o platy, ale konečne ukázať našim predstaviteľom, že sa vieme postaviť za svoje práva. Žiaľ, málo kto si uvedomuje, že médiá hovoria skreslené informácie, tak to bolo aj pri štrajku železničiarov. Stavajú nás, čo máme stáť pri sebe-proti sebe.

* Reagovať | Ľudmila Matejíková | (01.12.2011 20:53 - neprečítaný)

plne súhlasím, lekárov treba podporovať, sme na jednej lodi. Pravda je taká, že peniaze sú zle rozdelené. Na jednej strane je ich prebytok, na druhej strane nedostatok. Kde ich je prebytok? Tam , kde si za jedno vystúpenie alebo nakrútenie reklamy nejaká "hviezdička" zinkasuje tisícky eur, Tam, kde sa stavajú predražené diaľnice..... takto ba sa dalo pokračovať ešte dlho.
Ale to, čo je pre všetkých naozaj dôležité je nedocenené.

* Reagovať | Viera Dzurňáková | (02.12.2011 17:23 - neprečítaný)

"Pravda je taká, že peniaze sú zle rozdelené. Ale to, čo je pre všetkých naozaj dôležité je nedocenené." súhlasím

* Reagovať | Ľudmila Jarabicová | (01.12.2011 22:28 - neprečítaný)

Výborný príspevok, tiež s ním súhlasím. Mali by sme podporiť lekárov. I vo svojom okolí, na internete, v novinách, kde sa dá. Som rovnako znechutená z ľudí i z kolegov, ktorí na nich kydajú. A najviac ma to prekvapuje u ľudí, u ktorých viem, že ich vynikajúci lekári "zobrali hrobárovi z lopaty", že im doslova zachránili život. Že sa nájdu i neschopní lekári, to je síce pravda. Ale to v každej profesii.
Opäť sa prejavila typická slovenská vlastnosť - závisť.

* Reagovať | Viera Dzurňáková | (02.12.2011 17:19 - neprečítaný)

"Opäť sa prejavila typická slovenská vlastnosť - závisť." súhlasím

* Reagovať | Dagmar Erdelyiová | (02.12.2011 19:33 - neprečítaný)

Podporiť? Podporiť! Ale keď vidím, že nenastúpili lekári na detskej onkológii, tak o nich pochybujem...

* Reagovať | Danka Oľhová1 | (02.12.2011 20:01 - neprečítaný)

Po dlhom čase príspevok, ktorý mi dal nádej, že ešte existuje normálny pohľad, názor a úsudok aj medzi učiteľmi. Ďakujem, pán Macek!

* Reagovať | Jana Vranová | (02.12.2011 22:39 - neprečítaný)

Plne súhlasím s lekármi. Tí si vedia ohodnotiť svoju prácu a vedia stanoviť aj svoje požiadavky. To len my učitelia vystupujeme v médiách akosi čudne. Svoje požiadavky formulujeme v rovine, že chceme učebnice pre deti, chceme kredity a podobné nezmysly, len nedokážeme povedať, že chceme peniaze na to, aby sme slušne žili a trochu si ich aj užili. Že už nechceme almužnu, ktorú poberáme už roky. A peniaze- kde ich vziať? Nuž veľa ich ide na nezmyselné projekty, ktoré po čase zapadnú prachom, ale niektorí si peniažky za ne užili. Ktorí z lekárov, právnikov, manažérov sa kedy chválili, že zadarmo liečili, dávali rady ,išli na brigádu, pracovali doma aj po pracovnej dobe a po víkendoch? Ťažké to už máme aj tým, že nás je veľa nezamestnaných a ak by sme dali výpovede, riaditelia a starostovia sú nás schopní ihneď nahradiť nahradiť . Veď VŠ už nachrlili kopu absolventov.

* Reagovať | Alica Lehocká | (03.12.2011 08:20 - neprečítaný)

Konečne sa našiel medzi nami človek, ktorý pomenoval veci tak ako sú...vďaka pán Macek...
Som však smutná z niektorých názorov..
..treba jednoznačne podporiť lekárov a všetkých ľudí ktorí pracujú na jednej strane a dať vedieť celému Slovensku kam až siaha "nenažranosť politikov....ktorých je tiež mimochodom viac než dosť", akým právom si z roka na rok zvyšujú neúmerne platy a to ešte nehovorím o rôznych výhodách za cestovné diéty na deň a iné nehoráznosti!!! Ďalej by som chcela poukázať na neoprávnené získavanie finančných prostriedkov pre pijavice tejto spoločnosti, ktorí dostávajú v 18. rokoch sociálny dôchodok za to, že nechodia riadne do školy a nevzdelávajú sa....a starobný dôchodok sa takýmto ľuďom vypočítava.....a teraz pozor.....z priemernej mzdy v NH......tak o čom je tu reč...kedy nás prestanú vykorisťovať a zabezpečovať bezstarostný život sebe a iným privilegovaným skupinám...???
Ja sama 12 rokov nedostávam výživné a aby som mohla získať náhradné výživné od štátu...mám smolu....môj príjem presahuje o 7€ 2,2 násobok životného minima............a tak priatelia žijem 12 rokov z učiteľského platu a živím už teraz 19 ročného chlapca pred maturitou....a to sú fakty pre ktoré poukazujem na nespravodlivosť v tomto štáte a..."diskrimináciu všetkých pracujúcich ľudí bez rozdielu!!!"
Ďalej, prečo vznikajú nové odbory? Lebo staré zlyhali.....tak budeme mať DVOJE??? Pri zdravom rozume sa pýtam, prečo nevymeniť jednoducho vedenie a nové odbory by možno získali viac členov....vyjadriť im podporu a konečne začať konať!!!! Na čo a do kedy ešte budeme čakať???? Myslíte,že politici budú mať chuť po lekároch vyjednávať s učiteľmi???Veľmi som sa potešila, keď vznikla komora učiteľov a nejak podvedome som cítila, že toto by mohla byť tá správna cesta........Ale nejakí sme zaspatí...alebo sa mýlim??? prosím opravte ma ak nemám pravdu.


* Reagovať | Vladimír Burík | (03.12.2011 11:31 - neprečítaný)

Pozorujem tie diskusie už dosť dlho,ale nikde som sa nedočítal, aký bude krok B. Krok A - Budeme štrajkovať.Som samozrejme za, už je 5 minút po dvanástej, ale je to doslova nutnosť. Inú možnosť nevidím.Len ten krok B. Aby sme si rozumeli. Čo budeme robiť potom, ak bude štrajk, ale vláda, ktorá bude pri moci neustúpi. Tak, ako neustúpila súčasná. Je potrebné - nutné povedaťaj B. Čiže vedieť dopredu, čo budeme robiť potom, ak to s nimi nepohne. Je potrebný spoločný postup všetkých, ktorým na školstve záleží. Teda jasne pomenovať ďalší spoločný postup. Tí, ktorí nás budú zastupovať, musia mať v tom jasno. Skusme dávať návrhy na postup po štrajku, ak nám nevyhovejú a nepristupia k našim požiadavkám. Môj názor je, že naša diskusia by sa mala rozvíjať týmto smerom.

* Reagovať | Peter Šándor | (04.12.2011 23:06 - neprečítaný)

Mali by sme si zobrať príklad od poľských učiteľov. Tam štrajkovali stredné školy s podporou základných tak, že nezasadali maturitné komisie počas maturít. Neohrozili bezpečnosť študentov a dosiahli čo chceli.

* Reagovať | Jana Vavreková | (03.12.2011 20:55 - neprečítaný)

Co tak v pripade neuspesnosti strajku robit v praci len dozor v triedach a nevyucovat? Ktovie, mozno by to rodicom zacalo vadit? Pripadne sledujme postup ceskych odborarov, myslim, ze su o krok vpred pred slovenskymi ucitelmi.

* Reagovať | Mariana Sláviková | (03.12.2011 21:40 - neprečítaný)

Plne súhlasím s lekármi a plne súhlasím aj s príspevkom pána Maceka. Ďakujem Mariana Sláviková

* Reagovať | Jarmila Šilerová | (04.12.2011 08:04 - neprečítaný)

Od 1.1. mi znížia podľa tabuliek kreditný príspevok za ukončené vzdelávanie, ktorý mi vyplácali pár mesiacov...preto, aby mi mohli zvýšiť základný plat?..teším sa

* Reagovať | Radovan Zajíc | (04.12.2011 09:51 - neprečítaný)

nerozumiem....poprosim blizsie popisat problem

* Reagovať | Monika Tóthová | (04.12.2011 14:34 - neprečítaný)

Súhlasím s lekármi, mali by sme si od ich brať príklad do budúcnosti aj my, učitelia.

* Reagovať | Jana Jaďuďová | (04.12.2011 15:37 - neprečítaný)

Pán kolega Macek,
úplne súhlasím a ďakujem za príspevok. Škoda, že neprišiel skôr , keďže dnes ( 4.12.) sa" veci" lekárov blížia k (nateraz) prijateľnej dohode s vládou., ale bola by to paráda, keby ich v ich proteste podporili aj učitelia,. S lekármi nemám len pozitívne skúsenosti , ale napriek tomu si myslím, že teraz ide o omnoho viac: o problémy , nedostatky a systémové zmeny neriešené 20 rokov. Presne ako v školstve. Aj tu sa čaká, kým to "praskne."
Uvedomme si však , že za nás nikto naše požiadavky nevybojuje, len my učitelia.


* Reagovať | Lucia Tulová | (05.12.2011 14:35 - neprečítaný)

Skvele napísané! Súhlasím do bodky

* Reagovať | Emília Čenščáková | (07.12.2011 19:01 - neprečítaný)

... tlieskam a súhlasím so všetkým ...To, že mnohí lekári ťahajú služby aj vyše 34 hodín v kuse, to nikoho nebolí...Veľľľľmi pekne ďakujem za triezve názory.

* Reagovať | Tatiana Sabolová | (10.12.2011 08:12 - neprečítaný)

Problém ste pomenovali veľmi presne. Sme chorá krajina, chorý štát.
Len zdravý a vzdelaný národ môže napredovať. Obávam sa však, že je už príliš neskoro.

* Reagovať | Miriama Lamzová | (10.12.2011 17:11 - neprečítaný)

S tým koho so dnes vážime a považujeme za "osobnosť " ste to vystihol perfektne a tak to aj potom vyzerá

* Reagovať | Helena Planková | (14.12.2011 16:00 - neprečítaný)

Presne rovnako som reagovala - učitelia by sa mali spojiť s lekármi a podporiť ich - veď v Bratislave na protestnom zhromaždení sme podpisovali ich petíciu za zlepšenie podmienok v zdravotníctve. Sme na jednej lodi nezáujmu, lebo aj o učiteľoch sa hovorí, že berú úplatky. Všetci predsa rozumejú futbalu, hokeju, zdravotníctvu aj školstvu.
Iba ministri sa nám akosi nie a nie vydariť...

* Reagovať | Jana Hrušková | (18.12.2011 12:53 - neprečítaný)

Absolutne súhlasím s celým obsahom článku.


*Pridať komentár