IBA PÁR UČITEĽOV

Blog  |  Ján Papuga  |  Konferencia  |  11.05.2019 15:33

            Zákon o pedagogických zamestnancoch... Popravde som ho detailne ani neštudoval, keďže všetko, čo posledné roky produkuje ministerstvo školstva má ďaleko za odbornosťou a pomocou zdevastovanému školstvu. Horím zvedavosťou nad vykonávacími predpismi. Už teraz viem, že mi bude stúpať adrenalín a školám pribudne ďalšia byrokracia.

            Ministerka sa ako vždy empaticky i cynicky vyjadrila, že proti zákonu je pár učiteľov. Myslela tým niekoľkých obetavcov, čo za pasívnych učiteľov protestovali pred parlamentom. Milujem takéto účelové politické skratky urazenej političky. Pani hejministerka asi zabudla, že tu je petícia, ktorá má vyše 20 000 podpisov naprieč celým Slovenskom. To už je slušná vzorka. Možno reprezentatívnejšia ako tá ich, ktorá hovorí, že pri zelenom stole sedeli relevantné reprezentácie učiteľov, hoci o sporných momentoch si rozhodli úradníci a politickí diletanti bez ich požehnania. (Otázkou je, či sa k diskusii nemala vziať aj laická verejnosť - aj tú ovplyvňuje školstvo.) Ak sa však ministerka oháňa nízkym počtom protestujúcich, mala by sa zamyslieť nad svojím mandátom. Takmer celá opozícia sa postavila proti spomínanému zákonu. Nie je ťažké si spočítať aktuálnu podporu strany, ktorá ničí ministerstvo školstva, a počty priaznivcov opozície. A k tomu 20 000-tisícovú petíciu. Okrem toho, ministerka je iba nominovaná za stranu, teda nebola niekde na kandidátke, kde by ju ľudia mohli podporiť, poznať a stotožniť sa s ňou ako straníčkou. (O odbornej nominácii nemožno hovoriť.) A uhol pohľadu je zrazu iný, počty, ktoré podporujú spomínaný legislatívny zámer, sa výrazne zmenšia.

            Akýkoľvek legislatívny predpis nie je o kvantite. Ale o konsenze a kvalite, ktoré sú mnohým politikom cudzie. Či už tým vládnym, alebo opozičným. Konsenzus však nie je výsledkom rokovania s organizáciami združujúcimi toľko a toľko ľudí, ako sa na to Lubyová odvoláva. Konsenzus je výsledkom citlivého hľadania prieniku rôznych názorov, odbornosti, potrieb moderného vzdelávania a tradície. A na to súčasné ministerstvo nemá. Ba ani iné rezorty. Obávam sa však, že na to nemajú ani mnohí potenciálni ministri školstva.




Hodnotenie:    | Zobrazení: 993


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

Žiadne komentáre


*Pridať komentár