Staviame kocku

Blog  |  Silvia Bodláková  |  nič  |  27.02.2020 06:19

Milé kolegynky a kolegovci, chcem sa podeliť s vami o jeden z posledných pokusov ako deti v triedach trochu postrčiť, aby tvorili ručne a keď si nevedia niečo predstaviť, aby neboli leniví a vystrihli si to z papiera a poskladali. Snažili sa hľadať cestu ako situáciu riešiť.

Pôvodne som túto aktivitu našla pred už niekoľkými rokmi v jednej knižke zo Sejšelov ako aktivitu na prejavenie sa dieťaťa v kolektíve. Pred pár týždňami mi ju pripomenuli na seminári o matematike.

Pohľad študenta na aktivitu.

https://www.skolske.sk/clanok/52415/pisomka-aka-tu-este-nikdy-predtym-nebola

Návod na stavanie kocky https://www.dobre-napady.sk/pre-deti/tvorime-s-detmi/1442-staviame-kocku

Veľa deti - vďaka rodičom - sa mi matematiku stále chce bifliť, aj keď donesiem pomôcky a majú ich možnosť si chytiť a popozerať na hodine, aby si pomohli aj pri písomke, neurobia tak. Bolo by to pod ich úroveň. Za to radšej povedia, že matematika je ťažká. Rodičia ešte stále aj keď sa to v TV často opakuje o tom ako sa má učiť matematika prakticky, chcú, aby sa deti na matematike nabiflili príklady a potom mám vybrať pár z nich na písomku. Z tohoto mi vychádza, že si prestávame vážiť manuálnu prácu. Tým, že sú deti nepraktické v bežnom svete, majú na matematike problémy.
"Veď aj v autoškole je to tak pani učiteľka. Naučíte sa 200 testov a jeden dostanete." Neviem posúdiť, nemám vodičák. Lenže ani tú istú križovatku ako majú v teste v autoškole nenájde na ulici a ak predsa, určite tam nebude po pravej strane "krásne ferrari s brunetom v slnečných okuliaroch" ako je na obrázku v učebnici pre výuku v autoškole. Tiež sa musí naučiť prepojiť súvislosti.

Žiaľ za všetko chú deti známky. Už nestačí potľapkanie po pleci a slová pochvaly. Aj preto bola aktivita známkovaná. Tušila som však, že to tak dopadne. Nakoniec dostali jednotky práve tie praktickejšie deti - deti, ktoré doma niečo robia a hrajú sa aj bežné hry ako človeče či sedmu - a tak som bola aj rada. Čiže deti, ktoré majú bežne dvojku - občas trojku z matematiky, boli teraz úspešné. Od teraz zaradím vždy na koniec učiva podobné aktivity tak ako som to robievala pred rokmi, keď deti ešte vedeli sa hrať a hranie sa patrilo k detstvu.

Ak sa Vám aktivita hodí, tiež urobte. Deti sa po nej rozdelili na dva tábory. Jedni boli nadšení, druhí zase ufrfľaní. Ako je to stále pri praktickej výuku, ktorú sa snažím prezentovať deťom. Pridala som sa k nadšeným.


Hodnotenie:    | Zobrazení: 677


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

Žiadne komentáre


*Pridať komentár