Možno zrušíme (aj školy)

Blog  |  Lucia Slovincová  |  školstvo  |  27.05.2020 11:58


 

Spolu to dokážeme

Prežívame zvláštne obdobie. Corona vírus, corona kríza, corona karanténa, corona vzdelávanie. Vraví sa, že všetko zlé, je aj na niečo dobré. Spočiatku sme prežívali strach, zavreli sme sa vo svojich domovoch. Samozrejme predtým sme bezohľadne vykúpili dezinfekciu, rúška, drogériu, potraviny. Následne sme začali takmer všetci rúška šiť a deliť sa o ne. Plnili sme rôzne výzvy. Rozumné, no poväčšine tie nezmyselné. S nadšením sme vykrikovali, že spolu to zvládneme, napriek tomu sme sa všakvyvršovali na predavačkách keď nám nedokázali vyčarovať dezinfekciu, na lekárničkách keď nám nedokázali vyčarovať čo sme si práve zmysleli. Tlieskali sme lekárom a sestrám, lebo boli v prvej línii. Tí nám však tvrdili, že si nepamätajú tak prázdne nemocnice a čakárne. Takže ja by som teraz chcela poďakovať skutočnej prvej línii a to tetám predavačkám a lekárničkám. Pod heslom ,,Spolu to dokážeme,, sme začali hejtovať. Prví na rane ako vždy boli učitelia, ktorí podľa hejterov (tých čo to spolu dokážu) sedeli doma na riti a za toto sedenie dostávali 100% platu. Nasrdené maminky vypisovali statusy typu – ,,zo dňa na deň som sa stala kuchárkou, upratovačkou, vychovávateľkou, učiteľkou, matkou....“ Gratulujeme k tomuto pokroku. Ako vravím, všetko zlé je aj na niečo dobré.

 

Corona vzdelávanie

Zavreli sa školy. Nikto nevedel čo sa bude diať a ako dlho to potrvá. Stará vláda dosluhovala a novú bolo potrebné vyskladať. Ministerky nebolo a tak sme boli hodení do vody a aby sme sa neutopili, museli sme začať plávať. Každý ako vedel. Nakoľko do nášho školstva ani učiteľov roky žiadna vláda neinvestovala, nemali sme k dispozícii žiadne moderné technológie, ktorými by sme mohli okamžite zareagovať na vzniknutú situáciu. Len čo sme sa však vynorili nad hladinu, naštartovali sme sa a začali sme vzdelávať online. Na svojich notebookoch, tabletoch, mobiloch. Mnohí sme si zakúpili ďalšie technológie, len aby sme čo najreálnejšie dokázali odučiť potrebné učivo. Ten štát, ktorý nám odkazuje, že sme skostnatení a nemoderní, nám totiž neposkytol nič z toho čo by sme potrebovali k dištančnému vzdelávaniu. Áno sme štátni zamestnanci a sedeli sme doma na riti za 100%. Na riti pred počítačmi so žiakmi niekoľko hodín denne. Potom príprava niekoľko hodín denne. Individuálne konzultácie s rodičmi, s deťmi. Skúsil si už niekto z laickej verejnosti učiť on-line, vysvetľovať učivo on-line? Som si istá, že s nami by nemenil nikto.

 

Dvakrát meraj, raz strihaj

Igorovi sa podarilo zložiť puzzle a učitelia sa dočkali nového ministra. Braňa. Nie je žiadnym tajomstvom, že som si želala, aby tento post obsadil práve on. No teraz som z neho akási nesvoja. Jeho rozhodnutia a vyjadrenia ma vyvádzajú z rovnováhy. Pripadajú mi unáhlené a alibistické. Takmer okamžite vyhlásiť, že deti sa nemajú známkovať a žiadne neprepadne, mi také príde, lebo toto spôsobilo, že hlavne tie na .....................................

https://dennikn.sk/blog/1908511/mozno-zrusime-aj-skoly/?ref=list



Hodnotenie:    | Zobrazení: 816


* ohodnotiť

Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Slávka Hanáčková | (29.05.2020 12:52 - neprečítaný)

Zdieľam s Vami postrehy, Lucia. Vystihnuté! Žijem vo väčšej dedine, kde disciplína a ohľaduplnosť a zdravý rozum ľuďom asi ešte niečo hovorí. Známy z Bratislavy sa nestíhal diviť, keď na vlastnej koži zažil, ako pokojne (tak nejak normálne) to tu zvládame. Tak si viem predstaviť, čo sa deje vo väčších mestách. Hlavne keď sú ľudia uzavretí a zo dňa na deň vybúraní zo stereotypov a závislostí a nemajú inú alternatívu. No neospravedlňuje to hejtovanie. Corona doma-vzdelávanie sme zo začiatku dali do nenávisti hlavne my učitelia. Som mama troch školákov a nestíhala som sa prvé dva týždne diviť z mojich kolegov, čo nakladali na deti. Pracujúci rodič mal čo robiť. Potom sme sami skonštatovali, že nastali akoby preteky medzi učiteľmi. Má to mnoho príčin. Častokrát to boli tlaky zhora (vedenie, zriaďovateľ). Píše o tom kolega p. Papuga. Tak či tak sme nesedeli len tak. Z pána ministra som aj ja rozčarovaná. Prvé vyjadrenia boli unáhlené. Odrazilo sa to aj na poklese aktivity žiakov (hlavne starších). Ďalšie boli abstraktné, nejednotné až mätúce. Možno sa mýlim, ale história ukazuje, že v čase krízy sa chytila situácia pevne do rúk a išlo sa jednotne, aby sa spoločnosť mala na čo napojiť. Ak ideme rôznymi smermi, v školstve určite, na čo naviažeme? V základnom školstve musí byť jednota. Preto je základné s prívlastkom všeobecné. Alebo ho zmeňme na alternatívne a vtedy budú vyjadrenia pána ministra v poriadku.



*Pridať komentár