Spresňovanie pokynov v záujme bezpečnosti žiakov
SpäťPopis: V každej škole je situácia iná. Cieľ máme rovnaký, zabezpečiť bezpečnosť žiakov, ich pohodu a pokoj pre vyučovanie. U nás máme viac budov, žiaci sa presúvajú, dozor v budovách. Za bezpečnosť ručiť musíme. Tak si pomáhame a stále vylepšujeme pravidlá. Ako ukazuje "život školy". Pre inšpiráciu. My sa tiež inšpirujeme ak sa dá aj od iných. Oznam je vytvorený v spolupráci celého pedagogického kolektívu.
Diskusia
pridať komentárNemohli by ste to sem vložiť vo worde 2003? Toto sa mi nedá otvoriť.Díky
Nemôžem súhlasiť s obsahom oznámenia - je v rozpore s platnou školskou legislatívou
- 3 neskoré príchody na vyučovanie sa počítajú za 1 neospravedlnenú hodinu ???????
- Mobilné telefóny. Tieto sa nesmú v škole používať ?????
- Chodenie na WC ??????
Každý máme svoj názor a toto je ten náš. Máte na neho samozrejme právo. Všetci máme práva.
Myslím, že by bolo zaujímavé, keby sme sa k tomu vyjadrili aj viacerí, ako to na jednotlivých školách funguje. Myslím, že podstatné je, čo hovorí vnútorný poriadok školy. V našej sa tiež nesmú používať mobily počas vyučovania, ale nie je priestupkom, ak ho niekto použije počas prestávky.
V našej škole ani nemajú zakázané nosiť mobily.
Zato bola som na Západe v rozvinutej civilizovanej krajine v Cardiffe, hlavné mesto Walesu a tam som za 2 mesiace nevidela žiaka v škole s Wolkmenom, mobilom, kartami, či inými podobnými "skvelými pomôckami na vyučovanie". A bolo to celkom v poriadku. Všetci mali právo v škole predovšetkým na pokoj pre vzdelávanie a to tam veru mali aj veľa zábavy a príjemných činností. Hlavne športu a umenia.
Vážená kolegyňa ..... Cardiffe ..... ešte veľa vody pretečie .... bohužiaľ píšete "rozvinutej civilizovanej krajine" áno máte pravdu, my sme len včera zliezli zo stromov, tak skutočne máte pravdú s tou civilizáciou .....
Ctený kolega. Stále čakám, či sa rozhodnete, že chceme zmenu aj my. Alebo vyberieme si len niečo. A to ostatné, nech za nás neviem kto urobí... Tak sme civilizovaní, či nie? A chceme byť?
Ináč medzi rečou v tom Cardiffe bolo normou v škole poslúchať, aj mali iné priority. Vzdelaním sa náš absolvent však nevyrovná tomu ich, lebo ho mnohonásobne predčí. Keby sme boli aspoň na to hrdí, akí sme vzdelaní a čo naši ľudia dokážu! Nielen im varovať deti a umývať riady. Je veľa našťastie aj tých druhých. Čo na to poviete?
Na našej škole môžu mať mobilný telefón pri sebe, ale stále vypnutý, použiť ho môžu len vo výnimočnej situácii a to so súhlasom učiteľa/ky. ( načo im inak je , sme tam my a ak je treba voláme rodičom my), nie sú povolené wolkmeny ani Mp3 prehrávače.
Na toaletu majú právo ísť cez každú prestávku, to je jasne, ale ak som na dozore ja už poznám tie skupinky a dieťa púšťam jedno za druhým. A cez vyučovaciu hodinu, len tie
deti, ktoré majú lekárske potvrdenie.
Neskoré príchody - do TK píšeme 5´ , 10´. a ak je to spolu 45´vykáže sa neospravedlnená hodina. Ako by to bolo , ved ja mám denne také deti, ktoré meškajú 15 min a rodičia sú doma. Bolo by to nespravodlivé voči ostatným, keby sa im to tolerovalo.
Toto všetko podľa mna nie je o zmene, ale tak BY TO MALO BYŤ! Ja mám dokonca skúsenosť, že deti oceňujú ak cez prestávku s nimi debatujeme a vtedy nemyslia ani na mobily.Nám sa zdá, že si vystačia, v skutočnosti mnohé sú vdačné za prestávky v debate - avšak to si my musíme- chceme odoprieť prestávku. Je to len a len na nás ako to v škole bude vyzerať. Nie je to ľahké to vieme všetci/ky .
Skoro takto isto to funguje aj u nás. Aj s tým zapisovaním minút, keď meškajú. To s tými 3 meškaniami má byť nóvum prevzaté z jednej TT strednej školy.
Som rada, že ste sa vyjadrili. Škoda, že ostatným sa nechce. Videli by sme ako to robia u nich.
Vážená kolegyňa, zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo a v čom je príčina rozdielu medzi našim žiakom a žiakom v Cardiffe ???? Určite nie je chyba v deťoch, to určite uznáte. Poznáte "zbohatlické" rodiny, ktorých podarení potomci môžu všetko ???? Je to chyba detí ????? Poznáte niektorých našich kolegov a ich "svojský" prístup k svojim povinnostiam učiteľa ? Sú na chybe deti ???? Neviem, či je tuto priestor na takúto výmenu názorov.
Mne sa to javí ... výhovorky..., výhovorky. Chyba bude v zavedenom systéme, nemyslíte? To čo spomínate sú určite fakty z nášho systému.
U nás deti možu mať mobily na vlastnú zodpovednosť, samozrejme, cez vyučovanie vypnuté. Ja v mojej triede od minulého školského roka tiež "provozujem" takú zásadu - za tri neskoré príchody 1 neospravedlnená hodina - fubguje to u určitých typoch detí, dnes mi už horlivo prikyvovali, že už vedia, čo ich čaká..to púšťanie na wc je diskutabilné, tiež sú určité typy detí, ktoré chodia každú hodinu.Riešime to tak, že ak keď už decká chodia dosť často na wc, že selektujeme, koho pustíme, koho nie.Ale to potvrdenie od lekára, to nie je zlá myšlienka...
Vidím, že nie samy hľadáme podobné cesty. Pomáhaj si ako vieš. Vďaka za podporu. Pravda to potvrdenie od lekára nikdy neprinesú, iba prestávajú s tou WC turistikou a chodením za zábavou a vyhľadávaním sporov, zhlukovania sa bez dozoru, obmedzovanie na WC mladších a podobne.
Prepáčte, ale obmedzovať žiakov v chodení na WC !!!počas prestávy!!!!! je podľa mojej mienky už extrémom. Sama učím na škole, kde je potrebné veľmi dávať pozor na deti, ale toto sa mi zdá už "pritiahnuté za vlasy".
Určite je to pritiahnuté za vlasy. Vieme to. Len práve toto miesto sa dozoru ľahko nekontroluje. A tu sa "deje" ak sa deje niečo, čo môže obmedzovať alebo ubližovať mladším, starším. Všetko sú to kroky iba na ochranu pred šikanovaním, ktoré čiastočne pomáhajú.
Ja učím na škole, kde praktizujeme daltonské vyučovanie. Deti si svooj čas naplánujú samy, majú napríklad trojhodinový blok a naplánujú si, kedy pracujú, kedy idú na WC, kedy jedia. A, čuduj sa svete, vedia to zvládnuť. Na bežných hodinách im preto povolím aj piť, aj chodiť na WC - a nechodia. Prečo asi? Nemajú to zakázané, neláka ich to, alebo.... že by uvedomenie si, že sa mám učiť a nie prechádzať?
Tiež som takéto niečo videla v Dánsku. Tam ani učiteľov nebolo vidieť na dozore. A deti nevyvádzali, nemali pre koho...
To chce zmenu kardinálnu systému školy, prípadne triedy na 1. stupni, určite nič nie je nemožné.
U nás zatiaľ v súčastnosi sa deti napijú, keď sú smädné. No výchovná situácia s WC je ešte hudba do budúcna. Postupný prechod. Keď sú deti v štyroch budovách a do jednej idú na WC, tá je zamknutá... A ešte po takýchto výletoch sa vyskytne krádež... tak sme dozadu... Vám blahoželám, že už to ide! Super!
Pridať komentár
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet:
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová a kolektív učiteľov ZŠ Dolné Zelenice
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 31.08.2009 20:46
Formát súboru:
Veľkosť: 31 kB
Jazyk: Slovenčina
Tento text sa vlepí hneď na začiatku školského roka do ŽK.