Uplatňovanie prvkov etickej výchovy a práca s denníkom na hodinách slovenského jazyka a literatúry
SpäťPopis: Publikácia je určená predovšetkým učiteľom slovenského jazyka a literatúry na 2. stupni základných škôl, niektoré aktivity sa dajú využiť aj na triednických hodinách, tvorivom písaní, tvorivej dramatike, na etickej a občianskej výchove, v školských kluboch detí či v rámci rôznych krúžkov. Scenáre hodín sú koncipované tak, že obsahujú jednotlivé kroky, ktoré žiakov privedú až k práci s denníkom. V každom scenári sa vychádza z literárnych ukážok, ktoré sa nachádzajú v aktuálnych učebniciach literárnej výchovy. V úvode každého scenára je uvedený názov témy, názov učiva, časová dotácia a okruh etických spôsobilostí a vlastností, ktoré je možné u žiakov rozvíjať. Nasleduje metodický postup, v ktorom je využitá metóda E-U-R. Jednotlivé kroky pri práci s textom obsahujú prácu s literárnou ukážkou, námety na rozhovor a premýšľanie a prácu s denníkom. Pri práci s ukážkami sú často využité rôzne metódy tvorivej dramatiky a tvorivého písania. Súčasťou scenárov sú aj pracovné listy, rôzne citáty, zamyslenia, názory a úvahy žiakov.
Učiteľ: Jaroslava KoníčkováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ, 8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Autor:
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 13.10.2014 16:51
Formát súboru:
Veľkosť: 67 B
Jazyk: Slovenčina