/ Ladislav Rášši / Slovenský jazyk a literatúra / 1. ročník SŠ / Test - učenie sa

Test - učenie sa

Späť
predchádzajúci náhľad
nasledujúci náhľad
z 2
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Dokument obsahuje 2 formy testu z úvodného celku Učenie sa v 1. ročníku podľa reformy. Je spracovaný na priamu tlač.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Marta Janecová | (02.11.2009 16:40 - neprečítaný)

P. Rášši, nedá mi neozvať sa. Naozaj nepovažujem za seriózne označiť testové položky, ktoré ste nevytvorili, za vlastné, veď sú to testové položky z maturitných testov a z cvičebnice (testy aj upozornenie na autorské práva sú na http://www.nucem.sk/sk/maturita).
Bohužiaľ, túto poznámku by som mohla napísať k mnohým "autorom" príspevkov. V tomto smere ma zborovňa.sk naozaj sklamala.

* Reagovať | Zuzana Kováčová | (02.11.2009 18:09 - neprečítaný)

Pani Janecová, pridávam sa k Vám,.. a dopĺňam: text, ktorý p.Rášši použil a zároveň otázky k nemu sú z cvičného testu EČ maturitnej skúšky - úroveň B z januára 2008. Nový zákon - teda reforma, ako píše - vyšla na svetlo Božie v máji 2008, s platnosťou od septembra 2008. Neviem, či mňa klame môj "sedliacky rozum", ale tie otázky zákonite nemohli byť spracované podľa novej reformy (ako píšete v popise). Boli totiž pripravované pre maturantov, ktorých sa reforma netýkala. Pokiaľ ma pamäť neklame,...tak zákon sa mal týkať prvých ročníkov... A ešte ten "detail" s autorstvom ... vyhli by ste sa problémom, keby ste sa uviedli len ako spoluautor, keďže ste tam prihadzovali aj svoje otázky.... trocha skromnosti nezaškodí..

* Reagovať | Ladislav Rášši | (03.11.2009 17:45 - neprečítaný)

Bolo by dobre udržať si neutrálny štýl vyjadrovania, úvodzovky a kvázi psychologické hodnotenia úplne neznámych ľudí nie sú namieste.
Slovo reforma som použil na označenie toho, že dokument sa týka už nových prvákov, t.j. ktorí preberajú učivo novým spôsobom, podľa nových osnov. (Ešte stále je mnoho škôl, kde aj v prvom ročníku učia po starom...)
Ku kolegyni Janecovej: nebolo mojím zámerom naschvál porušiť autorský zákon, či čo to naznačujete. Áno, mohol som uviesť, že v teste sú použité aj úlohy z novej cvičebnice SJ pre 1. ročník. Mimochodom, ani vy neuvádzate, že napr. váš test využíva už existujúci text autorty Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...
Ku kolegyni Kováčovej: To, čo som použil, som čerpal z oficiálnej cvičebnice SJ pre 1.ročník, ktorá sa týka reformy (mal som ju k dispozícii v 2008). Teda nemám prečo riešiť naznačenú chronológiu a využívať "sedliacky rozum" v spojitosti s maturitou. A áno, možno v tomto prípade by bolo vhodné uviesť spoluautorov - autorky cvičebnice...

* Reagovať | Zuzana Kováčová | (03.11.2009 22:50 - neprečítaný)

Išlo hlavne o to autorstvo,.. teda v tomto prípade spoluautorstvo... teraz je to už úplne v poriadku, nie je čo riešiť. Mne osobne totiž veľmi vadí, keď si ľudia pripíšu to, čo nevytvorili.. (to sa netýka len tohto príspevku, na ktorý som natrafila úplnou náhodou, keď som hľadala niečo úplne iné) - tu v knižnici je množstvo pedagógov, čo sa pod priložené dokumenty podpisujú akosi automaticky, aj keď ich nevytvorili. Niekedy je to tým, že si to možno nevšimnú a len tak odklikajú,čo je pripravené a niekedy je to naopak zámerné. Oceňujem, že ste odpovedali... je to fajn, keď sa veci uvedú na správnu mieru..

* Reagovať | Marta Janecová | (10.11.2009 16:29 - neprečítaný)

P. Rášši, dovoľte, aby som ešte raz zareagovala. Hovoríte, že som v niektorom z testov využila „už existujúci text autorky Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...“ Uvedenú knihu ani nevlastním, ani nepoznám, takže nie je možné, aby som z tejto knihy čerpala čokoľvek. Pri tvorbe svojich testov používam výhradne certifikované testy (sú zverejnené na www.nucem.sk) a učebnice a cvičebnice od p. Húskovej,p. Hincovej a spoluautoriek (a tie som v zborovni nezverejnila) alebo celé testy sú mojou prácou – aj so zvolenými ukážkami (zvyčajne sú z čítanky), aj s otázkami.

* Reagovať | Ladislav Rášši | (13.11.2009 18:21 - neprečítaný)

k M. Janecovej: Ak nie je mozne to, co uvadzate, tak je v takom pripade mozna napr. taka nahoda, ze dve osoby na Slovensku nezavisle od seba vyberu z prozaickeho diela navlas rovnaku ukazku (aj rozsahom, s uplne rovnakym zaciatkom i koncom) a este k tomu ich nahodou uputa rovnake slovo (pes) v texte a este im nahodou napadne ta ista uloha, aby riesili otazku sklonovania toho slova...
Myslim si, ze je nacase skoncit tento slovny pingpong... Skuste sa zamerat na tych prispievatelov, ktori zverejnuju cudzie prace vo vlastnej kniznici, alebo ktori sem prispievaju obrazkami zleenymi v prezentaciach... Vdaka!


*Pridať komentár

Učiteľ: Ladislav RáššiViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 1. ročník SŠ (Kvinta OG)

Autor: Ladislav Rášši, autorky cvičebnice SJ pre 1.ročník SŠ Monika Záborská, Alexandra Húsková, Katarína Hincová
Typ dokumentu: Písomka, test
Vytvorené dňa: 01.11.2009 23:13
Formát súboru: doc
Veľkosť: 39 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník SŠ (Kvinta OG) Ladislav Rášši
nešpecifikovaný Nešpecifikovaný Ladislav Rášši
nešpecifikovaný Nešpecifikovaný Adriana Parimuchová
nešpecifikovaný Nešpecifikovaný Judita Romanová
nešpecifikovaný 1. ročník SŠ (Kvinta OG), 2. ročník SŠ (Sexta OG) Lea Rohaľová
Anglický jazyk, Všeobecné Nešpecifikovaný Gabriela Šimová
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí 1. ročník ZŠ Mária Lehoczká
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Gabika Kreheľová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Martina Gáborová
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí 1. ročník ZŠ Oľga Oslanecová
Všeobecné 1. ročník ZŠ, 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Jaroslava Koníčková
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Martina Gáborová