Blokové vyučovanie - Môj digitálny svet

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Blokové vyučovanie „Môj digitálny svet – s rozumom a zodpovednosťou v online priestore“ sa skladá z piatich na seba nadväzujúcich aktivít. Prvou je prezentačný blok (strany 2 – 9), v ktorom učiteľ so žiakmi objasní pojem digitálneho sveta, preskúma vývoj a využitie digitálnych zariadení a vysvetlí význam digitálnej stopy i zásad online bezpečnosti.​​  Druhá aktivita ‒ Digitálne bingo ‒ rozprúdi triedu interaktívnou hrou, každý žiak dostane bingo‑kartičku, kam si náhodne v akomkoľvek poradí napíše 25 pojmov, ktoré učiteľ prečíta (napr. klávesnica, server, cloud). Učiteľ má súbor kartičiek s definíciami alebo jednoduchými vysvetleniami týchto termínov; priebežne jednu vylosuje, nahlas prečíta definíciu – napríklad: „Toto zariadenie slúži na vstup textu a čísel do počítača.“ Žiaci si podľa nej určia pojem (klávesnica) a tí, ktorým sa zhoduje s obrázkom alebo slovom na kartičke, označia si ho fixkou či žetónom. Hra pokračuje, až kým niekto nezaplní riadok, stĺpec alebo uhlopriečku a zakričí „Bingo!“ Tretia aktivita využíva Kahoot kvíz na rýchle preverenie porozumenia kľúčovým pojmom a bezpečnostným pravidlám; súťaživá forma podporuje okamžitú spätnú väzbu a motivuje k diskusii. https://create.kahoot.it/details/a289b510-c0ac-4d43-9fb4-16a1622a9f03 Štvrtou aktivitou je úloha „Over alebo uver“ (strany 10 – 11), v ktorej žiaci analyzujú 5 článkov, hodnotia ich dôveryhodnosť a spoločne určujú fakty, zavádzajúce informácie či chýbajúce zdroje, aby si prakticky osvojili kritické overovanie obsahu.​​  Program uzatvára piata aktivita – Digitálny novinár, žiaci v malých tímoch pripravia vlastnú krátku správu (text, infografiku alebo video) o digitálnej téme, ktorú následne publikujú v bezpečnom školskom prostredí; precvičia pritom tvorivosť, prácu s online nástrojmi a zodpovedné zdieľanie obsahu. Blokové vyučovanie treba prispôsobiť možnostiam vašej školy, skôr to slúži ako inšpirácia. Dá sa s tým výborne pracovať na informatike, tak verím, že Vám pomôže oživiť hodiny. :)


Diskusia


Diskusie sú momentálne nedostupné.


Učiteľ: Dávid MartinkaViac 

Predmet: Všeobecné
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)

Autor: Dávid Martinka
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 20.04.2025 21:36
Formát súboru: pdf
Veľkosť: 18 MB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Informatika 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Andrea Repáková
Informatika 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Róbert Krajčír
Informatika 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Ivan Kirsch
Informatika 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Mária Bilá
Informatika 5. ročník ZŠ, 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Alena Píšová