Ako vyzerá môj spôsob daltonského vyučovania na druhom stupni

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Chystá sa daltonská konferencia a naša škola pripravuje metodický deň, preto si pripravujem rôzny metodický materiál. Tu je môj spôsob práce. Naša škola spolupracuje s Českou asociáciou daltonských škôl a je zakladajúcim členom Slovenskej asociácie daltonských škôl a z rôznych konferencií viem, že každá škola má svoj vlastný prístup k daltonskému vyučovaniu, pri rešpektovaní pravidiel samostatnosti, zodpovednosti a spolupráce. Môžete sa vyjadriť... Máme problémy materiálne a nie všetkým kolegom táto práca vyhovuje. Toto je môj pohľad.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Alena Lisičanová | (17.01.2010 16:07 - neprečítaný)

ďakujem za vaše názory - na II. stupni je to asi náročné a so záujmom som si prečítala výhody (i nevýhody) tohto spôsobu vyučovania. Možno raz ( ) sa odvážim aj ja.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (17.01.2010 16:13 - neprečítaný)

Žanetka, tento materiál je výborný, ukazuje aj klady aj zápory, Vy máte zvolený asi najnáročnejší model daltonského vyučovania z pohľadu prípravy učiteľa aj spolupráce kolegov. Inšpirovala si ma, vytvorím niečo podobné aj o našej škole, aby si mohli kolegovia porovnať dva rôzne modely. Hodnotím. Precízne, detailne a veľmi zrozumiteľne vytvorené.

* Reagovať | Viera Košická | (17.01.2010 16:16 - neprečítaný)

Ďakujem, vždy ma zaujímalo, ako je to možné uskutočniť na druhom stupni.

* Reagovať | Daniela Vystrčilová | (17.01.2010 16:27 - neprečítaný)

Veľmi zaujímavé. Chcem sa len spýtať na počet žiakov v triede. Ja mám 28 a 32 piatakov.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (17.01.2010 16:30 - neprečítaný)

Ja mám tiež také počty a daltonské realizujem, trošku ináč ( čiastočný popis nájdete v mojej knižnici ), ale ide to aj s veľkým počtom detí v triede.

* Reagovať | Gabriela Šimová | (17.01.2010 16:54 - neprečítaný)

Znie to zaujímavo. Veľmi. Hlavne pre žiakov. Hodnotím.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (17.01.2010 17:02 - neprečítaný)

Ďakujem, bola som úprimná. Ešte musím dodať, že nám prekáža, ak sú niektoré deti nezodpovedné a len pasívne odpisujú, ale správajú sa ako dospelí, aj tu máme prípady učiteľov, ktorí sú menej tvoriví, poskytujú menej kvalitné práce, vedia kopírovať...Vždy hovorím : Je to úžasné pre rozvoj detí, ak chcú.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (17.01.2010 17:10 - neprečítaný)

Ešte som zabudla odpovedať. Piatakov mám 23, ale z toho 8 Rómov, šiestakov len 19, ale 5 Rómov, 2 opakujú ročník, 1 je integrovaný, 7 má dysgrafiu. Ak to ide s takýmito problémovými, väčší počet by nemal byť problém. Nevýhody - budete veľa opravovať, ak nebudete pracovať systémom kontroly podľa kľúča a pozor na kopírovanie a papier.

* Reagovať | Eva Dzurková | (17.01.2010 17:23 - neprečítaný)

S úžasom a obdivom som si prečítala tento Váš príspevok. Ja to stále hovorím, že v prvom rade záleží na UČITEĽOVI - teraz som to zámerne napísala s dôrazom na pravý význam slova učiteľ...Vaše postrehy a názory sú veľmi podobné mojim, napríklad čo sa týka nadšenia slabších žiakov (elán je vyšší ako výsledný efekt práce). Ale ja osobne som vďačná v prvom rade za ten záujem (aj keď samozrejme ma tiež mrzí, že výsledky, ktoré každý kontroluje a chce vidieť, nezodpovedajú pracovnému nasadeniu na hodine). Obdivujem Vaše zanietenie a keby niektorý riaditeľ školy pre nadané deti o Vašej práci vedel, určite by Vás zobral k sebe...tam by ste si mohli naplno vychutnať všetko to obrovské plus, ktoré vkladáte do svojej pedagogickej práce. Na druhej strane - ste svetielkom pre deti, ktoré to doma majú ťažké a aspoň v škole prijímajú Váš záujem o ne...

* Reagovať | Katarína Poláčiková | (17.01.2010 17:59 - neprečítaný)

Je to zaujímavé. Náročné na prípravu a myslím, že aj na realizáciu

* Reagovať | Mária Novotná | (17.01.2010 18:03 - neprečítaný)

vyslovujem zelanie ,aby status "ucitel" patril tomu,kto tým učiteľom skutočne je! a p. Žaneta urcite stojí v prvých radoch. Vdaka ! Zaujíma ma ,ako prijímajú "daltona" rodicia? ake maju k tomu "komentáre ?"

* Reagovať | Magda Kováčiková | (17.01.2010 18:06 - neprečítaný)

Výborný materiál, ktorý nám umožní urobiť si lepšiu predstavu o DALTONE, sama o tom veľa neviem, ale tak ma to zaujalo, že som sa začala o daltonské vyučovanie viac zaujímať, som presvedčená, že to je tá správna cesta. Držím Vám palce a súhlasím s Evkou Dzurkovou, šťastné deti, ktoré učíte!

* Reagovať | Magda Kováčiková | (17.01.2010 18:11 - neprečítaný)

A veľmi sa teším na daltonskú konferenciu

* Reagovať | Soňa Pinzíková | (17.01.2010 18:19 - neprečítaný)

Už veľmi dlho túto formu obdivuje naša p. riaditeľka a tlačí nás do toho, no najväčšou brzdou u nás /sme veľká škola/ je rozvrh, ktorý má spústu blokov /Tv,Vv, jazyky a,p./. Preto skúšame po kúsku - dvojkombináciami SJL - dejepis resp. SJL a niektorá výchova. Má to niečo do seba, ale ako všetko nové to potrebuje čas, aby to všetci zainteresovaní strávili a zabudli na "nedá sa to"

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (17.01.2010 19:00 - neprečítaný)

Ďakujem za krásny komentár. Rodičia - ja som sa stretla s pozitívnym hodnotením, lebo aj deti sú spokojné. Tí inteligentnejší to chápu, tí ostatní, niekedy vidím, že mi vôbec nerozumejú. Na rodičovskom stretnutí sa
s úžasom dívali na pracovné listy, vysvetľujem tak, aby videli, že mám záujem o ich dieťa, že ma trápi, keď nepracuje dobre...

* Reagovať | Mária Novotná | (17.01.2010 19:03 - neprečítaný)

ok ! fakt si zasluzite uznanie !

* Reagovať | Marta Megyesiová | (18.01.2010 19:12 - neprečítaný)

ste obdivuhodná, veľmi ma láka takéto vyučovanie

* Reagovať | Danica Slašťanová | (05.02.2010 13:34 - neprečítaný)

Krásne ste to spracovali a objasnili ako pracujete


*Pridať komentár

Učiteľ: Žaneta PikartováViac 

Predmet: Všeobecné
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)

Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 17.01.2010 15:58
Formát súboru: doc
Veľkosť: 37 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Biológia, Dejepis, Fyzika, Geografia, Matematika, Prírodoveda, Slovenský jazyk a literatúra, Výtvarná výchova 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG) Žaneta Pikartová
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ Žaneta Pikartová
Pracovné vyučovanie 3. ročník ZŠ Eva Vagášová
Všeobecné Nešpecifikovaný Edita Pláteníková