/ Lucia Dovalová / Chémia / 8. ročník ZŠ / Oxidácia a redukcia

Oxidácia a redukcia

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Oxidácia a redukcia podľa učebnice Chémia 8, s úlohou na riešenie a odkazom na video "horiace písmo" - opravená verzia ;o)


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Júlia Karcolová | (13.06.2012 19:36 - neprečítaný)

Vďaka za uľahčenie práce.

* Reagovať | Lucia Dovalová | (14.06.2012 07:40 - neprečítaný)

jéééj, ďakujem
no a takúto krásnu jednotku a ešte ohviezdičkovanú som už strááááášne dávno nedostala ďakujem

* Reagovať | Lucia Dovalová | (14.06.2012 16:15 - neprečítaný)

Kolegovia chemikári, chcem sa len opýtať pod týmto mojim príspevkom k téme "redoxné reakcie", kto ste si prezentáciu pozreli, myslíte si, že je tam toho učiva veľa pre žiakov ZŠ? Je to zvládnuteľné, či sa dá niečo vynechať? Pýtam sa preto, lebo to bolo zhora ohodnotené (samozrejme v dobrom a pri dobrej vôli a ja to beriem) ako príliš veľa info pre žiakov...Jasné, že už teraz by som sama kopec vecí pomenila i v prezentácii ... ale predsa, pýtam sa, lebo mi záleží na tom, aby som deti neučila zbytočne veľa, ale toľko, čo zvládnu a pochopia a vedieť musia...
Ďakujem za každú reakciu

* Reagovať | Mária Kubandová | (14.06.2012 22:55 - neprečítaný)

Podľa mňa je to super. Ďakujem

* Reagovať | Andrea Kereškényiová | (15.06.2012 09:21 - neprečítaný)

SUPER, výborná prezentácia tak ako aj vaše ostatné ....takisto dávam jednotku....

* Reagovať | Lucia Dovalová | (15.06.2012 09:25 - neprečítaný)

a video nefunguje - neviem, ako keby bol problém na tej stránke, odkiaľ som to stiahla
ttp://www.prirodnejavy.eu/pokusy/horiace-pismo.htm

* Reagovať | Helena Vicenová | (16.06.2012 08:23 - neprečítaný)

Takže Lucka, pýtaš sa - odpoviem... Najskôr všeobecne - po prečítaní niektorých písomiek tu na zborovni je mi smutno - ak toto má byť výstup podľa našich predstáv, nemá ani význam bojovať za viac hodín chémie. Kde sú tie krásne prezentácie, pracovné listy, otázky, ktorými zisťujem, či som ich naučila rozmýšťať? Urob taku na koniec roka - zhrňujúcu... Tvoje prezentácie sú krásne, aj mnohých ďalších. Lenže potom to sekneme... a testujeme... a vratime sa niekde inde - každý extrém je škodlivý - hľadajme kompromis - pre naše deti - malá Ti vyrastie... Toto nie je kritika - len konštatovanie - alebo že to asi už vzdávam... No a táto tvoja prezentácia: pekná, názorná, krásne animácie. Stačí mi to bez oxidačného a redukčného činidla. Úloha ťažká. Nevadia mi rovnice na ilustráciu - ilustráciu, nie na nadrvenie!!! Ty to vieš. Ale na tej predposlednej strane mi vadia naboje iónov namiesto oxidačných čísel - 5+ predsa nie je - viem že zjednodušenie - ale nedavala by som tak. A posledna strana - tam asi by bolo treba veľa vysvetlovať aj gymnazistom, s vynimkou druhej rovnice - ostatne nie celkom (ak tak komentar by bol dlhy, čo by som musela žiakom k tomu povedať - a neviem, či by to malo vyznam...)... preklep v poslednej VI oprav... Takže na hodinu - bez oxidačného a redukčného činidla. Použiteľné všetko - s komentárom a pokus naživo. Chcela by som byť žiačkou v tvojej triede, pokusy, prezentácie... to je chémia podľa mojich predstáv. Mydlo, čo si mi venovala, je také pekné, že syn myslel, že je to na jedenie držím Ti palce aj ostatným...

* Reagovať | Lucia Dovalová | (16.06.2012 13:19 - neprečítaný)

Ďakujem Helenka Vidíš, toto potrebujem, poradiť, opraviť...nedávam prezentácie sem predsa preto, aby som sa pochválila ale práve veľa krát s malou dušičkou, či to prejde, či je to aj po odbornej stránke ok...
No a to zaručujem, že skúšam všetko, čo som im povedala - ako ktorý žiak k tomu pristúpi, to je už iná vec - nepoznám ešte mechanizmus na to, aby som ich donútila všetkých učiť sa...ale včera mi jeden kolega povedal - uvedom si, že chémia nie je najdôležitejší predmet... áno, viem, je mnoho krát do tejto pozície stavaná a zaznávaná a to nás trápi obe... ale hádam to neznamená, že ju deti nemajú a nemusia ovládať, aj keď mnohý na ZŠ s ňou skončia - ale je to tak ozaj? Veď predsa učíme, že aj chémia je súčasťou nášho života a to neoddeliteľnou, v každom smere - aj redoxné reakcie!
No a tie príklady na konci - áno, zložité, ale ako splnenie cieľa hodiny - za obrázkami rôznych dejov sú ozaj skryté redoxné deje, myslím že by to mohlo byť ??? - dôležitá je zmena ox. čísel v príslušnej reakcii a ox. čísla väčšinou (až na tú organiku) vedia žiaci doplniť....
a to oxidačné a redukčné činidlo - okomentovala som to tak - aby som Vás teraz dokonale poplietla... ;o) ale až to môžem vypustiť (lebo všimla som si, že v učebnici to nie je), bola by som len rada ;o)
A tie náboje iónov - nuž, viem, že to nie je najjednoduchší a najvhodnejší príklad, ale tak veľmi som chcela urobiť tento pokus a teda aj znázorniť redoxnú reakciu, ktorá tu prebehla...nabudúce dám úlohu jednoduchšiu (napríklad horenie uhlia) a toto bude len ako rovnica na ilustráciu ;o) - prerobím hneď, ako bude trošku času ...
Ešte raz veľmi pekne ďakujem Helenka a cením si Tvoje rady i povzbudenia
PS: Nevzdávaj to ani Ty, prosím (budúci rok mám 5h, mali byť len 4 pôvodne, a plus snáď krúžok - strašne sa teším )
A mydielko nepapať, umývať

* Reagovať | Helena Vicenová | (16.06.2012 17:19 - neprečítaný)

Lucka, oxidovadlo a redukovadlo nechaj, ved to je v poriadku, len nie pri jednohodinovke, vsetko je SUPER, len treba k tomu komentar... Aj tie rovnice mozu byt, nejako si si neprecitala dobre moj komentar... Mna len trapia ti, co povysuju vzorce a rovnice nad vsetko, ty k nim nepatris...
PS. Mydielko mam odlozene, spapam, az ked sa budem chciet na to vsetko ... - urcite to zaberie, zatial este nehrozi, no jeden nikdy nevie

* Reagovať | Helena Vicenová | (16.06.2012 17:45 - neprečítaný)

Aby som nevyzerala az taka zla, myslela som len toto: Ked davame vzorce oxidov, nedavame oxid zlatisty, ci sodnaty... Lebo taketo oxidacne cisla atomy Au ci Na nemavaju. Deti sice netusia nas umysel, ale myslim, ze tak robi vacsina z nas... Podobne neexistuje ion 5+, ale V je uplne OK. Ono je to jedno aj gymnazistom velakrat, ze nevedia rozdiel medzi nabojom ionu a oxidacnym cislom. Nie je vobec treba o tom v ZS hovorit, len ked uz oxidacne cisla sme naucili, nevudim dovod ich tam nepouzit...Tak som sa aj do knizky snazila, nedavat neexistujuce priklady... Len to som chcela povedat, a ze ta korozia je zlozitejsia rovnica, neostane Fe(II), ale na ilustraciu OK, pokial ich to nenutis ucit sa. A to ty nie Tesim sa na dalsie prezentacie

* Reagovať | Lucia Dovalová | (16.06.2012 18:55 - neprečítaný)

no to je pre mňa typické - ale ja všetko beriem, nech je to ako chce - veď aj ja sa len učím (učiť) ... ja viem, že aj korózia nie je ok, ale z Fe(III) je to už zložitejšie - tak na ilustráciu aspoň takto - horšie by bolo, kebyže sa snažím im tam napísať reakciu vzniku medenky .... ale pracujem na jednoduchších úlohách na riešenie - lebo nemôžem ostať len pri jednej hodine redox.r. nejako to vymyslím...
a vôbec nevyzeráš zlá je to všetko ok Ďakujem
PS: Ale keď spapáš mydielko, budeš za stredovekú čarodejnicu a to by som nerada

* Reagovať | Helena Vicenová | (16.06.2012 20:50 - neprečítaný)

PS, PS: Nespapam teda mydielko Hoci, priznavam, presne reakcia vzniku medenky ma napadla, ze mi uz len chyba v tvojej prezentacii (zeby som uz ziskala nejake carodejnicke schopnosti suvisiace s tvojim mydlovym darcekom?)

* Reagovať | Gabriela Kozárová | (06.05.2015 20:12 - neprečítaný)

Veľmi pekne ďakujem, pekná prezentácia.

* Reagovať | Marcela Malcovská | (01.10.2015 19:56 - neprečítaný)

Ďakujem,skvelá práca


*Pridať komentár

Učiteľ: Lucia DovalováViac 

Predmet: Chémia
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG)

Autor: Lucia Dovalová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 16.06.2012 15:54
Formát súboru: ppt
Veľkosť: 2824 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Chémia 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Adela Horváthová
Chémia 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Alena Kvašňovská
Chémia 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Soňa Kenderová
Chémia 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Lucia Mlázovská
Chémia 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Ivan Zbihlej