Ako robiť čitateľské dielne?

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Námety na realizáciu čitateľských dielní na 2.stupni základných škôl podporujúce čítanie s porozumením.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Martina Gáborová | (04.06.2011 14:11 - neprečítaný)

...páči sa mi to...vďaka

* Reagovať | Iveta Kováčová | (04.06.2011 14:32 - neprečítaný)

Pekné aktivity. Robila som podobné aktivity - čítanie doma a po nejakom čase sme mali besedu o prečítanej knihe. Deti sa tešili a čítali. Dala som zväčša každému aj 1. No takéto besedy - čítanie je aktuálne do roka možno dvaktrát. Aj keď sa tešili a pozorne počúvali info o inej knihe, málokto si ju potom aj prečítal. Nie je to často.

* Reagovať | Jaroslava Koníčková | (04.06.2011 16:32 - neprečítaný)

Ja to robím s deťmi trikrát do roka, tešia sa, občas sa stane, že si knihy medzi sebou aj vymenia, ale je to vzácna výnimka.Ale nevzdávam sa. Tiež im dávam jednotky za prečítané knihy.

* Reagovať | Renáta Titková | (04.06.2011 17:21 - neprečítaný)

Ďakujem za výborné nápady. V druhej triede robím s deťmi, v marci, čítanie spoločnej knihy Danka a Janaka od M. Ďuríčkovej. Tiež si po prečítaní spravíme spoločnú besedu, vyrobíme leporelo, pozrieme si rozprávky na DVD Danka a Janka v rozprávke, či sa ich predstava, prečítané, zhoduje s kreslenou rozprávkou. Okrem toho robíme si "Čitateľský chodníček" - zimnný mesiac každý prečíta ľubovoľnú knihu. Zapojím aj rodičov, ak druháčik doma 10 min. hlasno číta mamine, vyfarbí si kameň z chodníčka. Malé deti ešte neklamú, tak sa dá na ne spoľahnúť. Potom nám porozpráva krátky dej knižky. Dostane za prečítanú knihu "certifikát". No a ešte chodíme s nimi do krajskej knižnice (máme ju blízko na sídlisku). Niektoré deti si vytvorili krásny vzťah ku knihe. .

* Reagovať | Jaroslava Koníčková | (04.06.2011 17:32 - neprečítaný)

Pani uč. Titková, robíte s deťmi nádherné aktivity.Nech Vás veľmi teší to, že v deťoch vzbudzujete lásku ku knihám. V dnešnej dobe je to pre deti obrovský dar, ale to zistia až neskôr, keď zrazu zbadajú, že sa im dobre píšu slohy, že vedia spontánne a na úrovni komunikovať. Je dokázané, že ich rovesníci, ktorí nečítajú, majú práve v tejto oblasti problémy. A tiež je už dokázané, že tie deti, ktoré veľa čítajú, akosi automaticky lepšie ovládajú aj pravopis. Prajem Vám veľa krásnych nápadov a radosti z Vašich žiakov.

* Reagovať | Eva Sobotová | (04.06.2011 20:54 - neprečítaný)

Výborné aktivitky. Odkladám na budúci šk. rok. Vďaka.

* Reagovať | Renáta Titková | (04.06.2011 21:02 - neprečítaný)

Pani Jarka, ďakujem Vám za krásne slová, musím s Vami úplne súhlasiť a pevne verím, že kniha ako taká nikdy nezanikne, a čo ak len jedného školáčika "priláka" k čítaniu, tak naša snaha nebola márna.
Želám všetko dobré.

* Reagovať | Mária Demčáková | (25.06.2011 19:21 - neprečítaný)

Výborné,vďaka ,použijem.

* Reagovať | Jaroslava Franková | (29.06.2011 17:00 - neprečítaný)

výborné .. použijem a prispôsobím aj tým menším Ďakujem ..

* Reagovať | Anna Lažová | (12.07.2011 20:34 - neprečítaný)

Ja robím niečo podobné, ale len raz do roka / v marci /so žiakmi 5.- 9.roč. Vo 8. a 9. roč. žiaci však čítajú rovnakú knihu a potom majú rôzne úlohy. Dôraz dávam aj na umelecké prostriedky, pekné myšlienky, postavy, ich charakteristiku a pod. Určite je to raz málo, ale dotlačím úplne všetkých a potom niekedy sa tomu venujeme aj viac hodín.Rada využijem aj Vaše skúsenosti, určite to bude zaujímavé a podľa úloh, myslím , pre žiakov príťažlivé:

* Reagovať | Jaroslava Koníčková | (12.07.2011 21:18 - neprečítaný)

Ďakujem. Prajem Vám krásne leto a veľa tvorivých nápadov.

* Reagovať | Helena Semanová | (08.09.2012 22:41 - neprečítaný)

Perfektne nápadité. Vďaka.


*Pridať komentár

Učiteľ: Jaroslava KoníčkováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)

Autor: Jaroslava Koníčková
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 04.06.2011 13:17
Formát súboru: docx
Veľkosť: 19 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Ibolya Straussová
Slovenský jazyk a literatúra 5. ročník ZŠ, 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Jaroslava Koníčková
Etická výchova, Slovenský jazyk a literatúra predškolská príprava, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Lehoczká
Slovenský jazyk a literatúra 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Jaroslava Koníčková
Slovenský jazyk a literatúra, Triednictvo 1. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Michaela Vráblová
Výtvarná výchova Nešpecifikovaný Ružena Daduová
Hudobná výchova, Výchova umením 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Viera Genčanská
Slovenský jazyk a literatúra 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Jaroslava Koníčková
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí, Špeciálna pedagogika 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Lehoczká
Slovenský jazyk a literatúra 2. ročník ZŠ Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ Jaroslava Franková
Výchova umením 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Marta Valkovičová
Dopravná výchova, Vlastiveda 3. ročník ZŠ Soňa Nováková
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ Tatiana Dolinská