Dejepisná olympiáda 9
SpäťPopis: Návrh testu DO pre 9. ročník z učiva v danom ročníku (obvodné kolo).
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Marta Megyesiová | (23.01.2012 18:29 - neprečítaný)
Nahlásiť nevhodný komentár
Reagovať | Jana Brišová | (23.01.2012 21:00 - neprečítaný)
Vždy sa poteším každému novému príspevku od vás, lebo je naozaj veľmi kvalitný, zaujímavo spracovaný a uľahčí prácu nám ostatným. Veľká vďaka za ochotu podeliť sa a pomoc.
Vždy sa poteším každému novému príspevku od vás, lebo je naozaj veľmi kvalitný, zaujímavo spracovaný a uľahčí prácu nám ostatným. Veľká vďaka za ochotu podeliť sa a pomoc.
Reagovať | Lenka Truchanová | (23.01.2012 21:31 - neprečítaný)
Ďakujem veľmi pekne ... vaše slová potešili som rada, že môžem pomôcť
Ďakujem veľmi pekne ... vaše slová potešili som rada, že môžem pomôcť
Reagovať | Ján Kvak | (08.01.2014 20:30 - neprečítaný)
Hm, zatiaľ skoro všetky návrhy olympiád, čo som videl, pozostávali prevažne z otázok, ktoré žiakov nútia sa bifľovať a nie premýšľať nad dejinami, analyzovať, komentovať, atď. Žiaci vyrastú a vôbec si nebudú pamätať, kto a kedy nejaký výrok vyslovil. Ale skôr zanalyzovať ten výrok, že prečo bol povedaný, to skôr žiakov naučí pracovať s informáciami, analyzovať ich a hľadať súvislosti v dejinách bez nadmerného bifľovania.
Hm, zatiaľ skoro všetky návrhy olympiád, čo som videl, pozostávali prevažne z otázok, ktoré žiakov nútia sa bifľovať a nie premýšľať nad dejinami, analyzovať, komentovať, atď. Žiaci vyrastú a vôbec si nebudú pamätať, kto a kedy nejaký výrok vyslovil. Ale skôr zanalyzovať ten výrok, že prečo bol povedaný, to skôr žiakov naučí pracovať s informáciami, analyzovať ich a hľadať súvislosti v dejinách bez nadmerného bifľovania.
Reagovať | Lenka Truchanová | (09.01.2014 10:43 - neprečítaný)
Pekne ste mi naložili. Až mám pocit zodpovednosti za celý \"systém\" výučby dejepisu :-o.
Súhlasím malo by sa učiť inak. No návrhy sú postavené tak, ako je postavená samotná olympiáda. Som len \"bežná\" učiteľka, ktorá sa snaží pripraviť svojich žiakov na olympiádu od IUVENTY a ich testy sú postavené nejako takto. Takže tak mňa aj moje pomôcky musíte posudzovať ... len som sa chcela podeliť s tým čo používam. Navyše je to pripravené pre žiakov našej školy Aj preto to nemusí vyhovovať každému.
Ani ja nemám rada bohapustné bifľovanie Rada učím dejepis inak a verím, že moji žiaci si z naších spoločných hodín odnášajú a pamätajú veľa
Pekne ste mi naložili. Až mám pocit zodpovednosti za celý \"systém\" výučby dejepisu :-o.
Súhlasím malo by sa učiť inak. No návrhy sú postavené tak, ako je postavená samotná olympiáda. Som len \"bežná\" učiteľka, ktorá sa snaží pripraviť svojich žiakov na olympiádu od IUVENTY a ich testy sú postavené nejako takto. Takže tak mňa aj moje pomôcky musíte posudzovať ... len som sa chcela podeliť s tým čo používam. Navyše je to pripravené pre žiakov našej školy Aj preto to nemusí vyhovovať každému.
Ani ja nemám rada bohapustné bifľovanie Rada učím dejepis inak a verím, že moji žiaci si z naších spoločných hodín odnášajú a pamätajú veľa
Reagovať | Ján Kvak | (09.01.2014 20:21 - neprečítaný)
Ja som len hľadal nejakú inú inšpiráciu na tú olympiádu a stále som padol na rovnaký typ koncipovania testu. Ospravedlňujem sa, že ste si to \"odniesli\" Vy. Tie testy z Iuventy sú strašidelné. To je naozaj o bohapustom drilovaní informácií. Potom sa naozaj nemôžeme čudovať, že výsledky PISA nám dopadajú, ako dopadajú. Vedia veľa informácií, ale málo s nimi pracujú a nevedia ich použiť na svoj osobnostný rast. Všetko dobré Vám prajem v práci!
Ja som len hľadal nejakú inú inšpiráciu na tú olympiádu a stále som padol na rovnaký typ koncipovania testu. Ospravedlňujem sa, že ste si to \"odniesli\" Vy. Tie testy z Iuventy sú strašidelné. To je naozaj o bohapustom drilovaní informácií. Potom sa naozaj nemôžeme čudovať, že výsledky PISA nám dopadajú, ako dopadajú. Vedia veľa informácií, ale málo s nimi pracujú a nevedia ich použiť na svoj osobnostný rast. Všetko dobré Vám prajem v práci!
Reagovať | Ján Kvak | (09.01.2014 20:28 - neprečítaný)
A nie ste bežná učiteľka. Povolanie učiteľa a lekára patria podľa mňa medzi najdôležitejšie povolania. Vychovávame a vzdelávame budúce generácie... Raz mi jedna moja kolegyňa povedala, že je obyčajná učiteľka a nič viac. Nie je dobré takéto zmýšľanie učiteľa/ky.
A nie ste bežná učiteľka. Povolanie učiteľa a lekára patria podľa mňa medzi najdôležitejšie povolania. Vychovávame a vzdelávame budúce generácie... Raz mi jedna moja kolegyňa povedala, že je obyčajná učiteľka a nič viac. Nie je dobré takéto zmýšľanie učiteľa/ky.
Pridať komentár
Učiteľ: Lenka TruchanováViac
Predmet: Dejepis
Ročník: 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Lenka Lenková
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 23.01.2012 17:55
Formát súboru:
Veľkosť: 846 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Irena Kolčáková
Dejepis
9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Monika Horváthová
Dejepis
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Lenka Truchanová
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Mária Mačuhová