Obvody a obsahy

Späť
predchádzajúci náhľad
nasledujúci náhľad
z 3
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Pre šikovnejších ôsmakov a deviatakov.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Katarína Poláčiková | (10.07.2009 20:06 - neprečítaný)

Niektoré úlohy sú naozaj len pre tých šikovnejších.

* Reagovať | Silvia Bodláková | (10.07.2009 20:18 - neprečítaný)

Robievala som ich so siedmakmi v matematickej triede a s terciánmi. Inak ich to mám pocit viac bavilo ako počítanie príkladov z učebnice.

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (12.07.2009 20:22 - neprečítaný)

rada davam premiove ulohy na kontolnych pracach, tak urcite z toho nieco pouzijem, vdaka

* Reagovať | Silvia Bodláková | (12.07.2009 20:47 - neprečítaný)

Ja som zase zaviedla tzv. dlhodobé domáce úlohy, ktoré hodnotím. Žiaci dostanú rozmnožené zadanie v utorok a na ďalší pondelok ho majú priniesť vyriešené. Pri každej úlohe je počet bodov za koľko sú, teda vedia dopredu čo môžu získať. Na týchto úlohách dávam aj také iné príklady ako je klasika. Vždy beriem do úvahy aj alternatívne riešenia. Preto také úlohy aj dlhšie opravujem.
Tak sa mi stalo s dvomi chlapcami, ktorí v piatej triede ledva lámali násobilku, že v siedmej triede boli na okresnom kole matematickej olympiády. Práve na týchto úlohách zistili, že im matematika ide a naučili sa aj tú násobilku naspamäť.

* Reagovať | Katarína Poláčiková | (12.07.2009 20:48 - neprečítaný)

Páčia sa mi myšlienka dlhodobých úloh. Asi to zavediem aj ja.

* Reagovať | Silvia Bodláková | (12.07.2009 20:50 - neprečítaný)

To však súvisí aj s našim hodnotením v škole. Rozmýšľam, kde by som to skúsila napísať, lebo mne sa omnoho viac páči ako klasika.

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (13.07.2009 08:14 - neprečítaný)

A ako riesite situaciu, ked zistite akymkolvek sposobom, ze ziakovi
pomahali doma viac nez bolo treba?

* Reagovať | Silvia Bodláková | (13.07.2009 20:28 - neprečítaný)

To je zakomponované v našich pravidlách hodnotenia. Skúsim Vám opísať hodnotenie:
Známka je rozdelená na 4 kategórie (dohromady majú 100%):
1. kategória Veľké testy (štvrťročky) má 30% hodnoty známky
2. kategória Malé testy (tématické celky) má 25% hodnoty známky
3. kategória Práca na hodine (ústna odpoveď, desaťminútovky, ...) 25% hodnoty známky
4, kategória Domáca práca (námatková kontrola domácej úlohy a dlhodobé úlohy) má 20% hodnoty známky, Námatková kontrola je 100% alebo 0%, lebo má alebo nemá úlohu. Dlhodobá úloha je ale hodnotená už normálne ako písomka, ale má dokonca ešte jeden bod hodnotenia, že ju môže doniesť aj na ďalší deň, lenže mu za každý deň omeškania z hodnoty jeho práce odrátam 10%. Najneskôr však môže odovzdať na piaty deň, potom už jeho prácu nepríjimem.

Za riešenie olympiád, Maksa, Klokana, Pytagoriády dostávajú extra kredity žiaci, ktorými si môžu prilepšiť známku alebo v kategórii domáca práca alebo práca na hodine.

Stupnicu máme po 15% dole. Čiže do 85% je jednotka, do 70% je dvojka, do 55% je trojka a do 40% je štvorka.

Verím, že ste mi rozumeli.
Zdá sa to náročné pre učiteľa, ale nie je a musím povedať, že žiaci sa vedú k systematickej práci, čo je pre nich samozrejme obtiažne.

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (13.07.2009 22:01 - neprečítaný)

Ten Vas sposob hodnotenia som hadam aj pochopila, aj ked najlepsie by to bolo vysvetlene na imaginarnych vyskedkoch imaginarneho ziaka, , pytala som sa vsak na situaciu, ked priemerny ziak prinesie vypracovanu dlhodobu domacu ulohu na druhy den od jej zadania a ma ju spravne, nehloda vo Vas cervik pochybnosti, ze si len vylepsil skore a sam tomu ani velmi nerozumie, lebo mu to niekto iny vypocital ?

* Reagovať | Silvia Bodláková | (14.07.2009 09:04 - neprečítaný)

Nuž, musím povedať, že mu to veľmi nepomôže aj keď mu dám lepšiu známku. Jeho výsledok v celkovom hodnotení to neoplyvní tak veľmi - myslím na zmene známky. Po troch rokoch hodnotenia takto to mám overené. Takže deti zistili, že im to nepomôže, aby im úlohu urobil niekto iný.
V klasickom hodnotení by som asi tieto úlohy nedávala. Lenže ja som vždy hodnotila percentuálne, dokonca aj na prvom stupni u tretiakov a štvrtákov. Vlastne som hodnotila známkami len pred pätnástimi rokmi dva roky.

* Reagovať | Zuzana Kijácová | (14.07.2009 19:22 - neprečítaný)

Dakujem za radu, ja rozmyslam nad dlhodobymi ulohami v takom zmysle, ze ked zacneme preberat tematicky celok vtedy ich zadam a deti postupne pri osvojovani si novych pojmov a zrucnosti ich budu moct vyriesit - budu dobrovolne a budem si v podstate len viest nejaku evidenciu o ich schopnostiach a zaujme - to im potom moze prilepsit v hodnoteni, tak uvidim ako sa mi tento zamer vydari

* Reagovať | Mária Zástěrová | (07.01.2010 21:04 - neprečítaný)

Zaujímavé hodnotenie, nie ste náhodou škola s IND žiakmi, my máme takú triedu a v takýchto triedach máme podobný systém hodnotenia, napr, v Košiciach.Teraz sme prešli na hodnotenie známkou.

* Reagovať | Mária Zástěrová | (07.01.2010 21:05 - neprečítaný)

Ukladám si tieto úlohy, vyskúšam, uvidím, ako to zvládnu.


*Pridať komentár

Učiteľ: Silvia BodlákováViac 

Predmet: Matematika
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)

Autor: Zozbierala Silvia Bodláková
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 10.07.2009 19:57
Formát súboru: doc
Veľkosť: 697 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Matematika 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Monika Kenderová
Matematika 6. ročník ZŠ (Prima OG) Anna Plachtinská
Matematika 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Emília Židziková
Matematika 6. ročník ZŠ (Prima OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Xénia Píšová
Matematika 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Karin Lőkeová
Matematika 6. ročník ZŠ (Prima OG) Anna Plachtinská