/ Michaela Babejová / Matematika / 3. ročník / Zaokrúhľovanie na desiatky

Zaokrúhľovanie na desiatky

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Vyvodenie, upevňovanie, prípadne i overovanie učiva. Žiak si na ľavú stranu pred číselnú os napíše číslo, ktoré ide zaokrúhľovať a znak zaokrúhľovania. Následne si na číselnú os napíše celú desiatku, ktorá je pred daným číslom a dopíše ostatné čísla na os. Napríklad: Zaokrúhľujem číslo 237. Na číselnú os zapíšem čísla 230, 231, 232, 233, .... 240. Tak názorne vidí, medzi akými dvoma desiatkami dané číslo leží (230 a 240). Pozrie na číslo na mieste jednotiek a i vizuálne vidí, že je bližšie k číslu 240. Číslo 237 teda zaokrúhlime NAHOR - na číslo 240. Dopíše za znak zaokrúhľovania číslo 240 ako riešenie tejto úlohy. Poznámka: Zaokrúhľovanie NADOL znamená k nižšiemu číslu, NAHOR znamená k vyššiemu číslu. Poznámka: Deťom zvyknem vravieť, že každé číslo niekde býva, má nejaký domov, domček, suseda - to je číselná os (akoby ich ulica).


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Sidónia Gudová | (27.05.2020 17:16 - neprečítaný)

Podľa popisu výborné, súbor sa však nedá otvoriť. :-(


*Pridať komentár

Učiteľ: Michaela BabejováViac 

Predmet: Matematika
Ročník: 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ

Autor: Michaela Babejová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 16.12.2019 19:53
Formát súboru: docx
Veľkosť: 35 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Matematika 5. ročník ZŠ Igor Gosiorovský
Matematika 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Danka Spišáková
Matematika 2. ročník ZŠ Alžbeta Martincová
Matematika 4. ročník ZŠ Marianna Sviatková
Matematika 3. ročník ZŠ Jana Tlstovičová
Matematika 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ Monika Červeňáková