Daltonský plán

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Učím v škole, ktorá je sídlom Slovenskej asociácie daltonských škôl, snažíma sa, skúšame, ponúkam kolegom a kolegyniam úryvok zo ŠKVP o daltonskom pláne. Som autorkou textu pretože koordinujem daltonské vzdelávanie na II. stupni.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (31.10.2009 16:15 - neprečítaný)

Naša škola je vo virtuálnej knižnici prihlásená od apríla, odvtedy sem pravidelne vkladám daltonský materiál : mám tu prezentáciu o daltonskom vyučovaní na našej škole, daltonské pravidlá, hodnotenie, menovky i pracovné listy. V lete sme tu dlho diskutovali a ja som všetkým vysvetľovala princípy, ale naša škola má druhý stupeň iný, lebo my kombinujeme predmety SJL, AJ, VV, ON a SJL, VV, D...Teším sa, že ste tu a môžem porovnávať, i keď veľa vecí poznám , lebo som bola u Vás minulý rok i v Brne. Tento materiál je veľmi pekne pripravený. Máte úžasnú prezentáciu, ktorú sme u Vás dostali, možno by sa tu viacerí potešili.

* Reagovať | Lýdia Rezničáková | (31.10.2009 17:17 - neprečítaný)

Prvky daltonskej školy sa dajú využiť aj v bežnej učiteľskej praxi, možno by sa hodilo práve niekoľko postrehov a nápadov aj pre učiteľov, ktorí sú tvoriví a otvorení novým prístupom i keď nie sú Daltonskou školou . Od Vás, ktorí takto učíte by to bolo iste pre nás ďalších podnetné .

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.10.2009 19:04 - neprečítaný)

Pani Lýdia, som rada, že máte záujem, asi aj pani Žanetka potvrdí, že daltonské je zaujímavé, najmä prre deti, tie sa ho vyslovene dožadujú, ale pre učiteľa náročné. Chce to celú osobu a obrovskú dávku nadšenia, ale zasa na druhej strane, odmena sú zaujaté deti. Na škole máme najstarších daltonských siedmakov. Tí sú už ostrieľaní. Stále špekuľujem, ako ich prekvapiť, čo prichystať. Tak som začala meniť skupiny, v ktorých pracujú - označím stoly číslami a pri vstupe do knižnice, kde daltonské prebieha si losujú čísla. Nie je to samoúčelné, jeden z princípov je "nauč sa pracovať s každým." Vlani sme robili metodický deň pre celý kraj. Či budeme pokračovať neviem, mala som otvorenú hodinu ( spolu s dvomaa kolegyňami), ale v záujme rozvoja tejto kúzelnej metódy som ochotná ísť s kožou na trh znova. Ozvite sa, ak budete mať záujem (napr. formou súkromnej správy), rad pomôžem. Na škole som taká exra zapálená ale iba ja, ostatní pracujú, lebo musia.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.10.2009 20:02 - neprečítaný)

Pridávam, nie na škole, na druhom stupni, na prvom to frčí.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (31.10.2009 21:16 - neprečítaný)

Môžem potvrdiť, ja som u nás zodpovedná za druhý stupeň, ale tam žiaci strácajú zodpovednosť, ktorej sa naučili na prvom stupni - vek, puberta, frajerina, u nás veľa rómskych detí a detí zo sociálne slabopodnetného prostredia a šiestaci, ktorí minulý rok úžasne daltonsky pracovali sa teraz práci vyhýbajú a odovzdávajú úlohy nevyriešené, sú ľahostajní. V triede mám 5 rómskych žiakov, 1 integrovaný, 6!!! dysgrafikov, piati sú starší, už opakovali niekedy ročník... a ide to veľmi ťažko. Dalton je úžasný pre priemer, nadané deti alebo len ohraničený počet problémových. Keď sa ich však v triede zíde veľa s problémami, daltonské pravidlá samostatnosť a zodpovednosť nie je možné aplikovať. To aby som hovorila aj o negatívach.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.10.2009 21:33 - neprečítaný)

Och, to Vás obdivujem, takú triedu nemám ani jednu, aj keď v min. šk. roku som podobnú mala. dvaja najproblémovejší odišli. Jeden do špec. školy, jeden sa presťahoval . Ale užila som si to. Od polície až po rodičov. Bola som im zároveň triedna, ale mám opačnú skúsenosť ako Vy, daltonské boli jediné hodiny, kde ako-tak pracovali. Nie síce zodpovedne, troška pod dohľadom, ale predsa.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.10.2009 21:37 - neprečítaný)

Ešte raz, keď Vás tu tak mám pani Žanetka, neviete náhodou či a kedy budú jesenné semináre v Brne na Husovej? Mám mladú kolegyňu, vyslali by sme ju, ale na webe Husovej nie je nič.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (01.11.2009 10:19 - neprečítaný)

Nie, len viem, že naša škola bola vyzvaná, aby pripravila metodický deň. S pani riaditeľkou sme sa rozprávali, že až v marci, lebo máme školu - stavenisko. Tiež budujeme knižnicu podľa Vášho vzoru, kde prebieha daltonské vyučovanie na druhom stupni.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (01.11.2009 11:26 - neprečítaný)

Na metodický deň sa teším, až to bude aktuálne, dajte vedieť. Určite sa budeme chcieť zúčastniť. Vaša práca je v mojich očiach perfektná, rada uvidím "naživo".


*Pridať komentár

Učiteľ: Edita PláteníkováViac 

Predmet:
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)

Autor: Edita Pláteníková
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 31.10.2009 13:26
Formát súboru: doc
Veľkosť: 59 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Matematika 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Zuzana Švondrová
nešpecifikovaný Nešpecifikovaný Eva Gastnerová
Anglický jazyk, Občianska náuka, Slovenský jazyk a literatúra, Výtvarná výchova 6. ročník ZŠ (Prima OG) Žaneta Pikartová
Všeobecné 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG) Žaneta Pikartová
Všeobecné Nešpecifikovaný Eva Gastnerová
Nemecký jazyk Nešpecifikovaný Marta Pehaničová