A.2.5 Tvorba pomôcky na MAT – hranol

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Algoritmické riešenie problémov - pomocou vetvenia - pomocou premenných - pomocou nástrojov na interakciu - pomocou cyklov - analýza problému - jazyk na zápis riešenia  rozpoznať situácie a podmienky, keď treba použiť vetvenie,  rozpoznať, aká časť algoritmu sa má vykonať pred, v rámci a po skončení vetvenia,  zostaviť a zapísať podmienku,  vyriešiť problémy, ktoré vyžadujú vetvenie s jednoduchou podmienkou (bez logických spojok),  zapísať riešenie problému s vetvením pomocou jazyka,  interpretovať algoritmy s vetvením.  identifikovať údaje zo zadania úlohy, ktoré musia byť zapamätané, resp. sa menia, a vyžadujú si použitie premenných,  aplikovať pravidlá, konštrukcie jazyka pre nastavenie a použitie premennej,  vyriešia problémy, v ktorých si treba zapamätať a neskôr použiť zapamätané hodnoty,  zovšeobecniť riešenie tak, aby fungovalo nielen s konštantami, interpretovať algoritmy s výrazmi a premennými.  zapísať algoritmus, ktorý reaguje na vstup, interpretovať zapísané riešenie, vytvoriť hypotézu, ako neznámy algoritmus spracuje zadaný vstup Vetvenie, podmienka Vlastnosti a vzťahy: konštrukcia vetvenia s jednoduchou podmienkou, pravda, nepravda – splnená a nesplnená podmienka Procesy: zostavovanie, upravovanie vetvenia, vytvorenie podmienky, vyhodnotenie podmienky Premenná Pojmy: premenná, meno (pomenovanie) premennej, hodnota premennej, operácia (+,–,*,/) Vlastnosti a vzťahy: pravidlá jazyka pre použitie premennej, meno premennej – hodnota premennej Procesy: nastavenie hodnoty (priradenie), zistenie hodnoty (použitie premennej), zmena hodnoty premennej, vyhodnocovanie výrazu s premennými, číslami a operáciami Pomocou nástrojov na interakciu Vlastnosti a vzťahy: prostriedky jazyka pre: získanie vstupu, spracovanie vstupu a zobrazenie výstupu Procesy: čakanie na neznámy vstup – vykonanie akcie – výstup, následný efekt Ciele: Utvrdiť a upevniť vedomosti o cykloch a vetvení. Ukázať využiteľnosť programu v bežnom živote. Vytvoriť učebnú pomôcku.


Diskusia

pridať komentár

Žiadne komentáre


*Pridať komentár

Učiteľ: Denisa HaláčkováViac 

Predmet: Informatika
Ročník: 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG)

Autor: Denisa Haláčková
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 09.04.2021 09:25
Formát súboru: docx
Veľkosť: 3647 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Informatika 1. ročník SŠ (Kvinta OG) Ľubica Lauková
Informatika 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG) Denisa Haláčková
Informatika 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG) Dušana Bábyová
Informatika 1. ročník SŠ (Kvinta OG), 2. ročník SŠ (Sexta OG) Gabriela Kovesiová
Matematika 1. ročník SŠ (Kvinta OG) Martin Šušor
Matematika 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Dašena Kodadová
Informatika 1. ročník SŠ (Kvinta OG), 2. ročník SŠ (Sexta OG) Miroslava Vavrová
Informatika 1. ročník SŠ (Kvinta OG) Miroslava Vavrová
Informatika 1. ročník SŠ (Kvinta OG) Miroslava Vavrová